Constructorul american Ford și-a prezentat planurile de dezvoltare pentru următorii ani, anunțând o decizie importantă în privința organizării businessului: crearea unei divizii separate dedicate vehiculelor electrice, numită Model e.
Ford încearcă un nou model de business pentru vehiculele electrice, acesta fiind motivul pentru care și-a înființat o nouă divizie, botezată Ford Model e, care va prelua toate activitățile de dezvoltare și producție a mașinilor pe baterii. Motivul este încercarea de a genera profituri mai mari și de a determina o dezvoltare mai unitară și mai rapidă a acestor vehicule pe care Ford mizează în următorii ani. Automobilele electrice ar urma să urce la 30% din vânzările companiei, până în 2027, și la 50%, până în 2030.
Ford subliniază că afacerea Model e va include dezvoltarea de software, inginerie și design pentru mașinile electrice, noile tehnologii și concepte. Designul noilor mașini electrice va fi unul de la zero, la fel și tehnologii aferente, platforme, baterii, motoare, încărcătoare etc. Sistemul de vânzări va fi unul nou, bazat pe platforme de e-commerce, cu prețuri transparente.
CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Dacia Bigster a ajuns în premieră la BucureștiCeea ce rămâne din afacerea Ford, adică mașinile cu motoare cu combustie, se va numi Ford Blue și va colabora cu Ford Model e acolo unde va fi necesar, la fel și cu Ford Pro, divizia dedicată vehiculelor comerciale. Afacerea care se va ocupa de producția de automobile cu motoare pe benzină și diesel este condamnată să susțină vânzările modelelor celebre, chiar dacă va fi nevoită să își încheie viața mai devreme sau mai târziu. Această divizie are, inevitabil, misiunea de a genera profit, prin reducerea costurilor de producție și simplificarea operațiilor. Cu ajutorul acestei divizii va fi finanțată cealaltă, care are nevoie de fonduri pentru dezvoltarea de noi modele, noi tehnologii și software, noi servicii.
Compania americană și-a propus să accelereze implementarea planului Ford+ și să ajungă la o marjă EBIT de 10% până în 2026, aproape dublu față de cei 5,4% din 2021, cu un volum de peste 2 milioane de vehicule electrice anual.
Ford nu va crea companii separate pentru cele trei divizii în care se separă activitățile companiei, însă va raporta performanțele financiare pentru fiecare divizie în parte.