Cunoscutul SUV Kia Sportage a cumulat 5 milioane de exemplare vândute, după 25 de ani de la lansarea primei generații. A patra generație Sportage a atins deja un milion de exemplare, după doi ani.
Cel mai vândut model al mărcii Kia, SUV-ul Sportage, a reușit să atingă pragul de 5 milioane de exemplare vândute în anul 25 al existenței sale. SUV-ul compact care a devenit un model tradițional pe piețele lumii, atât în Europa, cât și peste ocean, în SUA, la fel cum este în zona asiatică, a fost lansat în 1993, într-o perioadă în care SUVurile nu erau atât de căutate cum sunt astăzi.
Sportage a fost lansat în Europa odată cu intrarea pe scară largă a mărcii pe continent, cu deschiderea de birouri în Germania și construcția uzinei din Slovacia. Era deja a doua generație a SUV-ului coreean, acesta primind în premieră și garanția de 7 ani pe toate piețele globale. Cea mai nouă generație, lansată în 2016, a reușit să depășească un volum de 1 milion de exemplare vândute, după doar doi ani de la lansare.
„Suntem extrem de mândri că am atins aceste cifre de producție pentru best-seller-ul nostru global. Popularitatea continuă și accelerată a lui Sportage demoonstrează anvergura abilităților mașinii și puterea atracției exercitată asupra cumpărătorilor pe piețe din toată lumea”, a spus Ho Sung Song, Executive Vice President al Diviziei Global Operations, Kia Motor.
Kia Sportage a devenit cel mai vândut model al mărcii după 2016, odată cu lansarea generației 3, depășind la acel moment Rio, care a fost timp de generații modelul cel mai bine vândut.
Prima generație a fost lansată la salonul auto din Tokyo, în 1991, sub forma unui concept Urban SUV, și lansată pe piață în 1993. Vânzările sale s-au ridicat la peste 500.000 de unități, în timp ce a doua generație a atins 1,2 milioane de exemplare, iar a reușit să fie vândută în peste 2 milioane de exemplare, în doar 4 ani de existență.