Renault vrea să transfere cea mai mare parte a producției Clio în Turcia. Anul trecut, vânzările Clio au scăzut vertiginos în afara UE

Renault vrea să transfere cea mai mare parte a producției Clio în Turcia. Anul trecut, vânzările Clio au scăzut vertiginos în afara UE
scris 19 mar 2018

Renault intenționează să mute cea mai mare parte a producției Clio în uzina din Turcia, pentru a reduce costurile de producție. Uzina Flins din Franța va fi pregătită pentru alte modele, dar acest lucru ar putea genera nemulțumiri guvernamentale.

Renault își regândește din nou politica de producție pentru cel mai popular model al său, Clio, potrivit Automotive News.

Urmărește-ne și pe Google News

De ce este important: Datele din raportul de activitate Renault pe 2017, analizate de Profit.ro, arată că modelul subcompact al francezilor a pierdut clienți anul trecut, fiind afectat de vechimea pe piață și de succesul tot mai mare al lui Sandero, care pe mult epiețe se vinde sub marca Renault. Cifrele de înmatriculări arată că Renault Clio a înregistrat 441.087 de unități vândute anul trecut, cu 4,3% mai puține decât în 2016, când era depășit un volum de 460.000 de unități.

Dacă în Europa - unde Clio este al doilea cel mai vândut model după VW Golf -  modelul s-a comportat bine și a înregistrat o creștere de 3,6% (363.788 unități), pe piețele internaționale acest lucru nu s-a mai petrecut. Clio a pierdut aproape 30% din volumul de vânzări, cu doar 77.299 unități înmatriculate , față de 109.655 unități în 2016.

Ce mai este interesant: În prezent, Clio este fabricat în Franța, la Flins, dar și în Slovenia, la Novo Mesto, și Turcia, la Bursa. Datele Profit.ro arată că modelul cel mai popular din gama Renault a fost produs anul trecut, în cele trei uzine, într-un volum de 437.114, cu 5,3% mai puține decât în 2016, când erau fabricate 461.640 unități. Cel mai interesant este faptul că au fost produse mai puține exemplare decât cele vândute, ceea ce sublinizaă trendul descrescător al vânzărilor, aniticipate și de companie. În mod obișnuit, companiile produc mai multe mașini decât vânzările estimate, pentru a menține un stoc optim al produselor.

În momentul în care vânzările încep să scadă, producția trebuie ajustată corespunzător pentru ca stocurile să nu se acumuleze și să genereze costuri suplimentare. Distribuția între Franța, Slovenia și Turcia este deocamdată echilibrată.

Volvo a lansat comenzile pentru primul model Polestar în 18 țări. Mașina va fi produsă abia după ce va fi construită uzina CITEȘTE ȘI Volvo a lansat comenzile pentru primul model Polestar în 18 țări. Mașina va fi produsă abia după ce va fi construită uzina

Mișcarea pe care Renault vrea să o facă este să mute aproape toată producția Clio în Turcia, principalul scop fiind acela al reduceri costurilor de producție. Fabrica din Franța ar urma să păstreze doar producția pentru piața locală, aproximativ 6% din total. Anul viitor ar trebui să fie lansată o nouă generație a modelului Clio, dezvoltată pe noua platformă de clasă B a Alianței Renault - Nissan - Mitsubishi. Deciziile trebuie luate din timp, pentru ca fabricile să fie utilate și setate corespunzător. Deocamdată, oficialii Renault au spus că nu s-a luat nicio decizie finală în privința distribuției modelului în uzine.  

Carlos Ghosn a mai încercat în urmă cu 7 ani, exact în momentul în care era pregătită lansarea actualei generații Clio, să facă aceeași mutare, însă Guvernul Franței, condus pe atunci de președintele Nicolas Sarcozy, s-a opus vehement.

Acum argumentele companiei franceze în favoarea acestei mutări sunt legate și de eliberarea uzinei din Flins pentru viitoarele modele electrice.

Noul Renault Clio ar trebui să fie lansat în 2019, la Salonul Auto de la Frankfurt.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
clio
turcia