Piața auto din Franța a continuat să scadă și în februarie, însă Dacia a reușit să performeze din nou, datorită vânzărilor foarte bune ale noului Sandero. Acesta s-a situat din nou în topul vânzărilor și a salvat rezultatul grupului Renault.
Francezii au cumpărat în luna februarie 207.006 autovehicule, din care 167.782 au fost autoturisme, o scădere de aproape 21 de procente față de luna similară din 2020, astfel că, după două luni, piața auto din Franța are un declin de 14,2%. Situația nu este la fel de proastă pentru Dacia, care folosește cât de mult poate lansarea noii generații Sandero.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În luna februarie, Dacia a reușit să se numere printre foarte puținele mărci care au înregistrat creșteri în a doua lună a anului, rezultat care îi aduce și o cotă de piață în creștere. Marca românească a raportat 9.582 de unități înmatriculate, cu 25,8% mai multe față de anul trecut, cu o cotă de 7,22% din totalul pieței Din păcate, marca Renault a suferit un declin aspru, -35%, astfel că pe ansamblu grupul pierde 22% din vânzările de anul trecut. După două luni, care includ o creștere spectaculoasă de aproape 100% în ianuarie, Dacia înregistrează un avans de 55,9% și o cotă foarte bună, de 8,11%, grație succesului remarcabil al lui Sandero.
Cel mai bine vândut model al mărcii a reușit din nou să se situeze pe poziția a doua a clasamentului vânzărilor din Franța, după Peugeot 208, cu 13.289 unități înmatriculate. În același timp, vechiul Sandero, care încă mai este disponibil la unii dealeri, a avut și el vânzări de 2.385 unități, astfel că volumul total al acestui model (generația 2 și 3 la un loc) a atins 15.674 unități, la doar 300 de exemplare distanță de modelul Peugeot, pe care l-a întrecut în luna ianuarie, cu ambele generații cumulate.
Celălalt model al Dacia, Duster, a avut de asemenea vânzări destul de bune, cu 4.376 unități, volum care l-a plasat pe locul 13.
CITEȘTE ȘI Noi anomalii pe piața auto: Dacia Duster, depășită de Skoda Octavia, Hyundai Tucson, Ford Puma și Suzuki VitaraAlte mărci de pe piață cu creșteri au fost Jeep și Maserati (cu peste 30% creștere) și Suzuki (22%). Celelalte mărci au încheiat luna cu scăderi, printre care se remarcă cele ale Opel, cu 51,3% Porsche, cu 50%, Audi, 34% sau BMW, 27%.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT TV Vasile Godîncă-Herlea, Impetum Group: Firmele cu datorii au la îndemână mai multe metode de restructurare și trebuie să le acceseze cât mai rapid pentru a nu croniciza boalaPiața de autoturisme este în acest moment dominată de noul grup format prin fuziunea PSA cu FCA, Stellantis, care a urcat la 36,5% cotă de piață, după două luni, mult peste cele 22% ale grupului Renault, care include și Dacia. Pe segementul de vehicule utilitare ușoare situația este și mai dezechilibrată, așa cum se și temea Comisia Europeană. Stellantis deține 42,5% din piață, cu patru mărci puternice care au propriii clienți destul de fidelizați, în timp ce Renault deține la rândul său aproape 33%, având și primele trei cele mai vândute autoutilitare ușoare (Trafic, Kangoo și Master), iar Dacia aproape că nu mai contează pe acest segment.