Ford extinde gama de motorizări a pickup-ului său Ranger cu o versiune în premieră PHEV, care aduce nu doar un consum de combustibil redus, dar și o mulțime de avantaje oferite de generatorul de energie electrică de la bord. Mașina a fost prezentată în avanpremieră, cu un an înainte de lansare.
Primul Ford Ranger plug-in hybrid și primul, de altfel, din acest segment de vehicule comerciale, introduce tehnologia hibridă cu încărcare pe mașinile pick-up, obișnuite în mod normal cu motoare diesel de mare putere și cu un consum ridicat de combustibil.
Avantajele aduse de combinația motor termic/motor electric la care se adaugă posibilitatea de încărcare la priză crește indiscutabil performanțele acestui model simultan cu reducerea consumului și a emisiilor poluante, însă aduce și o serie de avantaje prin prezența unui generator electric. Botezat de Ford Pro Power Onboard, acesta oferă prize de alimentare ce pot fi folosite pentru diferite aparate și scule, permite alimentarea cu energie a spațiilor de lucru sau de camping și reprezintă un ajutor pentru care, până acum, posesorii unui pick-up erau nevoiți să care în benă un generator tradițional.
"Ranger Plug-in Hybrid va ajuta clienții să pășească într-un viitor electrificat, cu mai multă încredere și capacitate ca niciodată, menținând în același timp Ranger în fruntea inovației și a poziției de lider în segmentul pickup-urilor de dimensiuni medii", a declarat Hans Schep, director general, Ford Pro, Europa, în cadrul prezentării pentru presă a noului model.
Performanțele noului Ranger PHEV depășesc toate cifrele pe care motorizările anterioare le-au avut, prin combinarea motorului de 2.3 litri pe benzină cu un motor electric și cu o baterie ce poate fi încărcată la priză. Mașina poate, de asemenea, să ruleze exlcusiv electric aproximativ 45 de kilometri, ceea ce înseamnă că poate avea acces în zonele „verzi” din orașele europene care au instituite restricții de circulație pentru mașinile poluante.
Ford Ranger PHEV își păstrează capacitatea de remorcare la 3,5 tone, similar cu celelalte motorizări, și permite alegerea modului de rulare, electric sau termic, în funcție de situație. Cele 4 moduri permit economisirea bateriei pentru
Ford a anuțat că noua motorizare va intra în producția abia la finalul anului viitor, și va fi disponibilă în 2025 pentru clienții interesați. Datele suplimentare referitaore la performanțele acestui vehicule vor fi anunțate ulterior, în momentul lansării vânzărilor.