Cel mai nou Ford Focus a fost dezvăluit de producătorul american, modelul fiind de fapt unul european, atât prin prisma locului în care a fost dezvoltat și va fi produs, cât și din punct de vedere al principalei piețe-țintă.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Printre cele mai interesante trăsături ale noului Focus se numără platforma nouă, tehnologiile împrumutate de la modele mai mari, precum head-up display, în premieră pe un model compact al Ford, sau FordPass Connect, care asigură o conexiune continuă la bord.
Potrivit celor de la Ford, noul Focus a fost dezvoltat de la zero, pe o platformă nouă, cu un design complet nou și o serie de tehnologii de ultimă oră. Lista lor aduce Focus în rând cu cele mai noi modele lansate pe piață, inclusiv unele modele premium ale altor mărci. Astfel, Tempomatul adaptiv (Adaptive Cruise Control sau ACC) - îmbunătățit cu pachetul Stop&Go, cu sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere de viteză și cu tehnologia care menține mașina pe centrul benzii de rulare - ajută la abordarea mai relaxată a traficului aglomerat. Farurile adaptive cu lumini predictive în viraje și luminile care expun indicatoarele rutiere pre-ajustează tiparele fasciculelor de lumină cu ajutorul unei camere frontale care pre-monitorizează virajele și - pentru prima prima dată în industrie - indicatoarele rutiere, sistemul de asistență activă la parcare (Active Park Assist 2) operează acum schimbările de trepte, accelerația și frâna pentru a oferi manevre de parcare complet automatizate prin simpla apăsare a unui buton.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De asemenea, primul Head-Up Display (HUD) oferit de Ford în Europa le permite șoferilor să-și concentreze atenția pe șosea. Asistența activă de urgență la nivelul direcției (Evasive Steering Assist), o tehnologie prezentă în premieră în segmentul compact, îi ajută pe șoferi să ocolească vehiculele oprite sau lente pentru evita coliziunile.
Motorizările anunțate includ o versiune optimizată a cunoscutului 1.0 EcoBoost (în versiuni de 85 CP, 100 CP sau 125 CP) și noul motor pe benzină 1.5 EcoBoost (150 și 182 CP), ambele îmbunătățite prin introducerea primului sistem de dezactivare a cilindrilor aplicat pe motoare cu trei cilindri.
La capitolul diesel, noile motoare 1.5 EcoBlue și 2.0 EcoBlue permit un consum redus, acompaniate de noua transmisie inteligentă cu opt trepte.
CITEȘTE ȘI Mecatronics, producător de electronice și dealer Hyundai și Mitsubishi, deschide un showroom Ford în Sibiu, investiție de 500.000 euro. Proprietar pentru Profit.ro, legat de recuperarea investiției: depinde de economie"Noul nostru Ford Focus este vârful de tehnologie și de atracție în segmentul său", spune Joe Bakaj, vicepreședinte al biroului Dezvoltare Produs în cadrul Ford Europa. "Șansa de a construi o mașină complet nouă începând de la o coală albă de hârtie nu vine foarte des în industria auto. Am îmbrățișat-o și am dezvoltat cea mai bună mașină compactă de familie care poate fi cumpărată în Europa".
Ford a prezentat și versiunile de caroserie Wagon și - pe anumite piețe - sedan cu patru uși, cu versiunile de echipare cunoscute, dar și unele noi: Trend, Titanium, ST-Line, echiparea cu aspirații premium Vignale, dar și un crossover, Focus Active.
Din punct de vedere a dimensiunilor, noua platformă a permis o alungire a mașinii, atât la nivel de ampatament, cât și a lungimii totale.