FOTO Documente lansate pentru cel mai mare contract pentru infrastructura feroviară din România

FOTO Documente lansate pentru cel mai mare contract pentru infrastructura feroviară din România
scris 15 mar 2023

CFR SA a transmis în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), în vederea verificării și validării, documentațiile de atribuire pentru primele 3 loturi aferente tronsonului de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, pentru achiziția publică a serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor de reabilitare.

Valoarea totală estimată a primelor 3 LOTURI - 5.630.718.894,85 lei, fără TVA.

Urmărește-ne și pe Google News

FOTO Documente lansate pentru cel mai mare contract pentru infrastructura feroviară din România

„Încep procedurile pentru cel mai mare contract pentru infrastructura feroviară, finanțat prin Programul Transport! Pentru reabilitarea Tronsonului de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș (6 loturi) sunt alocate 10,5 miliarde de lei (fără TVA). Astăzi au fost transmise spre SEAP (pentru validare) documentațiile pentru primele 3 loturi ale acestui Tronson care are o lungime totală de aproape 226 de km. Lotul 1 (Craiova-Filiași), cu o lungime de 37,97 km, are o valoare estimată de 1,4 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 54 de luni (12 luni proiectare și 42 de luni execuție lucrări). Lotul 2 (Filiași-Igiroasa), cu o lungime de 44,26 km, are o valoare estimată de 1,14 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări). Lotul 3 (Igiroasa- Drobeta Turnu Severin), cu o lungime de 41,23 km, are o valoare estimată de 3,08 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări). Pe acest lot va fi construită și o variantă nouă de traseu care va asigura relația între stațiile Balota, Prunișor și Drobeta Marfă. Între stațiile Prunișor și Drobeta Turnu Severin Est este prevăzută construcția unui tunel de cale ferată dublă, în lungime de 6,1 km”, a transmis ministrul de resort, Sorin Grindeanu.

Procedura 1

LOT 1: CRAIOVA (CAP X ) - FILIAȘI ( CAP Y ), km 248+760 - 286+735 (37,975 km)
Valoare estimată: 1.400.738.775,27 lei fără TVA
Durata proiectării și execuției lucrărilor: 54 luni (12 luni proiectare și 42 de luni execuție lucrări)

FOTO Pasajele de legătură în corespondență directă între stațiile de metrou Eroilor 1 și Eroilor 2, finalizate CITEȘTE ȘI FOTO Pasajele de legătură în corespondență directă între stațiile de metrou Eroilor 1 și Eroilor 2, finalizate

LOT 2: FILIAȘI (CAP Y) - IGIROASA (CAP Y), km 286+735 - 331+000 (44,265 km)
Valoare estimată: 1.142.560.591,80 lei fără TVA
Durata proiectării și execuției lucrărilor: 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări)

FOTO Documente lansate pentru cel mai mare contract pentru infrastructura feroviară din România

Procedura 2

LOT 3: IGIROASA (CAP Y) - DROBETA TURNU SEVERIN (Cap X ), km 331+000 - 362+632, inclusiv legăturile CF ale noii variante de traseu BALOTA cu stațiile Prunișor și Drobeta Marfă, Stația CF Drobeta Marfă, Racord CF Dudașu (41,234 km)
Valoare estimată: 3.087.419.527,78 lei fără TVA
Durata proiectării și execuției lucrărilor:72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări)

FOTO Documente lansate pentru cel mai mare contract pentru infrastructura feroviară din România

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu anunța în vară că a semnat un contract foarte important de finanțare prin PNRR pentru modernizarea infrastructurii feroviare, în valoare de 8,77 miliarde lei, care va asigura banii pentru modenizarea celor 162 de km ai liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad. Ministrul precizează că este un pas extrem de important pentru modernizarea infrastructurii feroviare din vestul țării, care face parte din coridorul european Orient/Est Mediteranean.

”Am semnat un contract foarte important de finanțare prin PNRR pentru modernizarea infrastructurii feroviare! În valoare de 8,77 miliarde lei, contractul va asigura banii pentru modenizarea celor 162 de km ai liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad. Toate cele 4 loturi ale acestui proiect au deja constructori desemnați”, arată ministrul.
VIDEO Imagini spectaculoase cu podul peste Dunăre de la Brăila. Cursă contracronometru ca podul să nu rămână doar „un muzeu” la final de an CITEȘTE ȘI VIDEO Imagini spectaculoase cu podul peste Dunăre de la Brăila. Cursă contracronometru ca podul să nu rămână doar „un muzeu” la final de an

Potrivit lui Grindeanu, contractele pentru proiectare și execuție vor fi semnate după soluționarea contestațiilor:

Lotul 1: Caransebeș - Lugoj
Lotul 2: Lugoj - Timișoara Est
Lotul 3:Timișoara Est - Ronaț Triaj
Lotul 4: Ronaț Triaj - Arad.
 
Sumele asigurate prin PNRR vor fi folosite pentru lucrări complexe necesare dezvoltării infrastructurii din sud-vestul țării:
 
- dublarea liniei de cale ferată pe tot traseul,
- refacerea liniilor și corectarea traseului pentru ca trenurile să poată circula cu viteze de 160 km/h;
- modernizarea gărilor;
- construirea de pasarele pietonale și adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene;
- înființarea unor halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la rețeaua feroviară de transport;
- desființarea trecerilor la nivel sau construirea unor pasaje denivelate.
- construirea a două noi clădiri pentru mentenanță și a unui centru regional de management al traficului și sistem ERTMS.
VIDEO PROFIT NEWS TV (Re)Descoperă România - Anca Nedea-Pavel, director executiv OPMCTA: S-a ajuns la hate pe online și la o denigrare constantă a produsului turistic românesc și a țării. Turismul din România a crescut și s-a îmbunătățit CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV (Re)Descoperă România - Anca Nedea-Pavel, director executiv OPMCTA: S-a ajuns la hate pe online și la o denigrare constantă a produsului turistic românesc și a țării. Turismul din România a crescut și s-a îmbunătățit

”Modernizarea acestei linii de cale ferată, care beneficiază de cea mai mare finanțare prin PNRR, este inclusă în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare 2020 - 2030. Este un pas extrem de important pentru modernizarea infrastructurii feroviare din vestul țării, care face parte din coridorul european Orient/Est Mediteranean”, mai arată Grindeanu, potrivit News.ro

 
Potrivit Campaniei Naționale de Căi Ferate CFR SA, este ”cel mai important contract de finanțare pentru domeniul feroviar, în valoare de 8,77 miliarde lei, din cadrul Programului Național de Redresare și Reziliență (PNRR)”.
 
”Contractul de finanțare, semnat de ministrul Transporturilor, domnul Sorin Grindeanu, și directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, domnul Ion Simu Alexandru, are drept scop modenizarea liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad, pe o lungime totală de 162 km”, arată compania. 
 
"Este cel mai important contract de finanțare din PNRR, un obiectiv prioritar pentru compania noastră, deoarece ne dorim ca infrastructura feroviară din zona de vest a țării să se alinieze standardelor europene de transport și să ofere călătorilor, care optează pentru transportul feroviar, atât pe distanțe lungi, cât și pe distanțe scurte, condiții moderne de călătorie, și aici ne referim la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulație de 160 km/h, stații moderne, servicii publice de calitate pentru călători, facilități sigure de tranzitare sau staționare în zonele publice, inclusiv amenajarea zonelor de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități. Modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad va contribui cu siguranță la nu doar la creșterea economică națională, dar și la cea locală, deoarece prin acest obiectiv vom asigura o conexiune feroviară modernă între localitățile adiacente acestui tronson de cale ferată și rețeaua națională", a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
 
Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad, este structurat în următoarele 4 loturi, fiecare lot având deja constructorul desemnat, în cadrul procedurilor de licitație publică pentru proiectare și execuție lucrări, astfel:
Lotul 1: Caransebeș - Lugoj
Lotul 2: Lugoj - Timișoara Est
Lotul 3: Timișoara Est - Ronaț Triaj Gr. D
Lotul 4: Ronaț Triaj Gr. D - Arad
 
CFR SA arată că, prin modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad, primul obiectiv feroviar cu finanțare asigurată în cadrul PNRR, în valoare de 8,77 miliarde lei, CFR SA va contribui în mod direct la dezvoltarea infrastructurii și suprastructurii feroviare din vestul țării, prin lucrări de specialitate complexe, care vor fi executate pe toate cele 4 loturi ale traseului:
 
► dublarea liniei de cale ferată pe toată lungimea traseului:
► refacerea infrastructurii liniilor și corectarea traseului pentru atingerea vitezei de circulație de 160 km/h;
► modernizarea clădirilor de călători;
► construirea de pasarele pietonale și adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene;
► înfiintarea de halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la rețeaua feroviară de transport;
► desființarea sau transformarea trecerilor la nivel în pasaje denivelate;
► lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea a două clădiri de mentenanță, un centru regional de management al traficului și sistem ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM -R).
 
Linia de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad se află pe Coridorul Orient/Est Mediteranean, parte a rețelei feroviare TEN-T Core, și beneficiază de cea mai mare finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
cfr
tren