Principalul port britanic de mărfuri intră într-o grevă de opt zile, pentru prima oară din 1989

Principalul port britanic de mărfuri intră într-o grevă de opt zile, pentru prima oară din 1989
scris 22 aug 2022

O grevă de opt zile a început în cel mai mare port britanic de marfă, Felixstowe, unde ultima grevă a avut loc 1989, ultimul episod dintr-o serie de acțiuni care afectează numeroase sectoare și prin care se cer măriri de salarii din cauza unei inflații-record, relatează AFP.

După trei zile consecurive de grevă care a perturbat transporturile - mai ales transportul feroviar -, portul Felixstowe a intrat în grevă duminică, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Audi infirmă decizia de intrare în Formula 1, Porsche se abține de la comentarii CITEȘTE ȘI Audi infirmă decizia de intrare în Formula 1, Porsche se abține de la comentarii

Aceasta este prima grevă din 1989 în acest port, situat în estul Angliei, care operează aproximativ patru milioane de containere pe an.

Aproximativ 1.900 de membri ai Sindicatului Unite, din care fac parte între alții macaragii, operatori de utilaje și docheri, au încetat munca și cer să le fie mărit salariul - în plină criză a costului traiului în Regatul Unit.

Inflația a atins în iulie 10,1% în decurs de un an și ar putea să depășească 13% în octombrie - cel mai mare nivel într-un stat membru G7.

”Docurile Felixstowe sunt extrem de rentabile. Ultimele date arată că în 2020 au realizat un profit de 61 de milioane de lire sterline (aproape 72 de milioane de euro)”, declară secretara generală a Unite, Sharon Graham.

”Firma sa mamă, CK Hutchison Holding Ltd, este atâît de bogată, încât, în acelați an, a le-a dat 99 de milioane de lire sterline acționarilor săi. Deci ei pot să le dea muncitorilor de la Felixstowe o creștere de salariu corectă”, subliniază ea.

Reprezentanți ai portului Felixstowe se declară ”dezamăgiți că Unite nu ne-a acceptat oferta de a anula greva și de a veni la masa unor negocieri constructive pentru a găsi o soluție”.

Întreprinderea susține că a propus o creștere salarială ”dreaptă”, în medie de 8% și de aproape 10% în cazul salariaților cel mai prost plătiți.

Portul își exprimnă ”regretul cu privire la impactul pe care această acțiune îl ava avea asupra lanțurilor britanice de aprovizionare” și anunță că cooperează cu clienții săi pentru a ”limita perturbările”.

O sursă portuară declară agenției britanice de presă Press Association (PA) că grevele sunt ”un inconveninet și nu o catastrofă”.

Lanțul de aprovizionare este obișnuit cu perturbări din timpul pandemiei covid-19, declară această sursă

viewscnt
Afla mai multe despre
felixstowe
greva
port