Ford România lansează în această perioadă noul model EcoSPort pe piața românească, un eveniment important pentru marcă și pentru uzina de la Craiova. Este al doilea model de volum produs la uzina românească și primul care ar putea să genereze vânzări substanțiale pentru Ford, pe piața internă.
Ford EcoSPort este lansat în această perioadă pe piața românească, într-o adevărată provocare pentru marca americană. Ford construiește EcoSport la Craiova, în uzina cumpărată de la statul român, după ce acolo au mai încercat să facă performanță coreenii de la Daewoo.
Uzina a fost tehnologizată o dată pentru modelul B-Max, apoi a doua oară pentru EcoSPort. Au fost angajate aproape 2.000 de persoane pentru noul produs, au fost instalați noi roboți, au fost pregătite toate condițiile pentru ca EcoSport să poată reprezenta un competitor important pe segmentul SUV-urilor de clasă B din Europa.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ford Craiova este singura uzină din Europa în care este produs EcoSport. Așa cum Dacia Mioveni este singura uzină din lume care produce Dacia Duster. Cele două modele sunt concurente, inclusiv pe piața românească, iar Attila Szabo, director general al Ford România, este de părere că, în pofida diferențelor de produs, cele două vor concura.
„Dacia produce la altă calitate decât Ford, iar pachetele pe care le oferă cele două mașini sunt diferite, dar Duster este unul dintre competitorii EcoSport”, a declarat Szabo într-o întâlnire cu jurnaliștii pentru prezentarea noului model. „Pentru noi, cel mai important concurent este Opel Mokka X, dar vom ținti clienți și de la Renault Captur, care este doar un crossover”.
Întrebat de Profit.ro dacă un model similar cu Captur ar fi potrivit în gama Ford, Attila Szabo a răspuns că da, acesta „ar putea fi un plus în oferta Ford”. Marca americană va lansa, de altfel, două modele care țintesc clienții din acest subsegment: Fiesta Active și KA+, ambele construite pe aceeeași platformă, ultimul fiind un model de buget, direct concurent cu Sandero Stepway.
CITEȘTE ȘI Lista de prețuri pentru noul SUV Ford EcoSport include un preț premoțional de lansare, cu doar 1.000 de euro mai scump decât Dacia DusterFord România a pregătit, de altfel, pentru a ținti concurența din segmentele mai accesibile, un preț special de lansare. Dacă prețul de listă pentru un EcoSport cu motor 1.0 litri benzină, 125 CP, este de 15.400 euro, prețul ofertei este de 13.500 , cu numai puțin peste cel de pornire al lui Dacia Duster. Modelul de la Pitești s-a lansat mult mai scump decât prima generație, chiar mai scump decât pe piețe mari, precum Franța sau Germania, astfel că va fi afectat cu siguranță de concurența cu EcoSport, chiar dacă are avantajul dimensiunilor, puțin mai mari.
În același timp, Renault Captur, un crossover de clasă B care nu oferă deloc tracțiune integrală, și are un preț redus la 12.950 de euro, aproape de cel al lui Duster. Ford EcoSPort va fi oferit pentru început cu tracțiune față, cu motoare pe benzină, 1.0 litri, și diesel, 1.5 TDCi, de 100 și 125 CP. Ulterior, în lunile viitoare, vor fi introduse și versiunile cu tracțiune integrală, o tehnologie care îl diferențiază de numeroasele crossovere B-SUV de pe piață, precum Renault Captur sau Opel Crossland, care nu au astfel de transmisie. Modelul are începând cu momentul producției de la Craiova, și versiunea de top ST-Line, care oferă echipamentele de top care nu se regăsesc la competitori.
Potrivit celor de la Ford, prețul de ofertă de 13.500 a fost gândit doar pentru luna de lansare, dar ar putea fi menținut, dacă piața va răspunde pozitiv.