Un automobil Dacia Duster echipat cu motor 1.6 litri, 115 CP, a depășit 5 SUV-uri concurente cu mult mai scumpe și cu motoare mai puternice, inclusiv Renault Koleos și Nissan Qashqai, într-un concurs 4x4 pe o pistă de schi.
Un concurs privat, fără pretenții, dar realizat în condiții reale, pe o pistă de schi din Elveția, a fost locul în care modelul Dacia Duster, a doua generație, a demonstrat calitățile off-road pe care le are, în special datorită tracțiunii integrale preluate chiar de la Nissan Qashqai (prima generație).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dacia Duster a fost aliniată la start alături de Jeep Compass, cu motor 1.4 litri, turbo, de 170 CP, condus de Stefan Lotscher, Opel Mokka X, cu motor 1.6 litri, turbo, 136 CP, condus de Kilian Braun, Renault Koleos, 1.6 litri, 130 CP, condus de o femeie-pilot, Petra Duss, Mazda CX-5, cu cel mai mare motor din competiție, 2.0 litri, 165 CP, pilotat de Markus Dietschi, Nissan Qashqai, 1.6 litri, 130 CP (același motor ca în cazul Renault), pilotat de Cyrill Koch.
Modelul produs în România a fost condus de Leo Schnyder. Cele șase automobile s-au întrecut cu un Ratrack, model Kassbohrer, cu motor de 12,8 litri, 455 CP.
Competiția s-a desfășurat pe o pistă de slalom uriaș, în sens invers față de cum suntem obișnuiți, adică în urcare. Surpriza a venit abia la final, Dacia Duster fiind ultimul model din concurs. Acesta a depășit toate celelalte modele, pe un trase pe care Ratrack-ul a urcat în 1,12 minute, Duster înregistrând cu circa 20 secunde mai puțin decât acesta, respectiv 51,44 secunde. Cel mai rapid SUV după Dacia, a fost Mazda CX-5, cu 52,82 secunde. Renault Koleos a urcat în 56,37 secunde, cu 5 mai multe decât Duster, iar Nissan Qashqai cu o secundă în plus. Cel mai lent a fost Opel Mokka, care a avut un timp aproape egal cu cel al uriașului Ratrack.