Prezentarea conceptului Dacia Bigster a aprins imaginația multor fani ai mărcii de la Mioveni, însă multă lume s-a temut că va fi doar un simplu exercițiu de design, care nu se va regăsi în modelul de serie. Primele imagini care aparent sunt oficiale demonstrează însă că viitorul Bigster va fi foarte apropiat de ceea ce am văzut în ianuarie în show-ul Renault.
Publicația spaniolă Autofaciles a publicat o serie de imagini care reprezintă designul unui model de serie înregistrat la oficiul de invenții și mărci (echivalent OSIM) de Renault. Mașina din fotografii nu are un logo, nu are nicio denumire aplicată pe caroserie, dar este aproape identică cu Dacia Bigster, admirat de o lume întreagă în luna ianuarie. Putem observa astfel în fotografii faptul că Renault a decis să păstreze aproape intact aspectul, tuturor elementelor de caroserie. De asemenea, farurile cu semnătura luminoasă în formă de Y orizontal sunt și ele aproape similare cu cele de pe concept-car. Singurele modificări vizibile, dar discrete, sunt în zona grilei de aer, acolo unde este lăsat loc și pentru logo-ul Dacia. Acesta se va schimba, fiind deja prezentat odată cu Bigster, primul model care îl va purta urmând să fie viitorul crossover ce va înlocui Lodgy, anul viitor.
CITEȘTE ȘI Dacia Bigster - unul din cele 7 modele ale proiectului P13X, între care și noul Duster, Lada Niva și un SUV Renault. „Le vom spune celor de la Dacia că nu pot merge în segmentul D, vor trebui să aștepte!”Dincolo de imaginile care confirmă aspectul pe care îl va avea Bigster de serie, avem mai multe informații privind platforma tehnică a primului SUV compact al Dacia. Știm deja că va fi utilizată soluția numită CMF-B, o platformă comună a Alianței Renault – Nissan – Mitsubishi, care va aduce soluții moderne pentru toate sistemele de propulsie, siguranță și confort. Platforma este folosită deja pe Sandero/Logan, va fi regăsită și pe noul crossover MCV/Lodgy, dar mai există un model care poate fi folosit ca reper: Renault Arkana. Acesta a fost gândit ca un automobil compact dezvoltat chiar pe această platformă modulară, CMF-B. Arkana are o lungime foarte apropiată de ce va fi Bigster, aproape 4,60 metri și utilizează și motorizările pe care le așteptăm pe Bigster. Printre altele, știm că va fi oferit inclusiv un motor hibrid, din familia E-Tech, alături de motoarele cunoscute din familia TCe.
Până la apariția publică a viitorul Bigster, mai sunt însă cel puțin doi ani, astfel că, pentru moment, trebuie să ne mulțumim cu confirmarea designului său.
Dacia Bigster Concept