Una dintre surprizele Salonului Auto IAA din Munchen a fost, în prima zi dedicată presei, conceptul ID.LIFE prezentat de Volkswagen, care anticipează un viitor model de serie, electric, având dimensiuni specifice segmentului B.
Volkswagen a dezvăluit în premieră cum va arăta viitorul său model ID.2, din clasa subcompactă (echivalentul lui Polo), corespondentul prototipului prezentat de Cupra, UrbanRebel. Cu un stand de mari dimensiuni, care găzduiește atât noutățile auto, cât și noua companie de software, CARIAD, Volkswagen a adus în fața publicului pentru prima dată un concept car destul de futurist, cu o caroserie ce conține și porțiuni textile, dar și un interior care este departe de cel ce va fi, eventual, prezent pe o mașină de serie. Designul pătrat, cu faurui LED rotunde, ce amintesc de prima generație Golf, nu se remarcă prin forme speciale sau elemente ieșite din comun, fiind mai degrabă plictisitor și mai puțin atractiv decât al unor modele de serie lansate în ultimii ani, de exemplu Honda e.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru moment, VW a vorbit doar despre prețul ce va fi „aproximativ 20.000 de euro”, încercând astfel să anticipeze o scădere a prețurilor de producție pentru mașinile electrice, dar cu o rezervă implicită, datorată faptului că ID.2 nu va ajunge pe piață mai devreme de 2025.
„ID.LIFE este visiunea noastră despre viitoarea generație de mobilitate urbană complet electrică. Conceptul oferă un imagine despre un model ID din segmentul mic care va fi lansat în 2025, cu un preț de aproximativ 20.000 de euro. Asta înseamnă că facem mobilitatea electrică accesibilă pentru tot mai mulți oameni”, a delcarat Ralf Brandstatter, CEO al mărcii VW. „Când am creat ID.LIFE ce-am concentrat consistent pe nevoile clienților tineri. Credem că, mai mult decât astăzi, mașina viitorului va fi despre lifestyle și expresia personală. Clienții de mâine nu vor vrea simplu să meargă de la A la B, ei vor fi mult mai interesați în experiențe pe care mașina le poate oferi. ID:LIFE este răspunsul nostru la asta”.
Dezvoltat pe platforma MEB, cu un motor electric amplasat frontal, ce oferă 172 kW, ID.LIFE poate fi considerat un model sportiv, fiind anunțată o accelerație de 6,9 secunde de la 0 la 100 km/h. Evident, un model de serie nu va veni cu aceste cifre, dar este deja un reper pentru ce dorește VW să facă din viitorul ID.2. Mai importantă este bateria de 57 kWh, care permite o autonomie de 400 km, o valoare foarte mare pentru un vehicul urban.
VW, Seat și Skoda vor avea fiecare propriul model de clasă B, creat pe platforma MEB, tot la Munchen fiind prezentat Cupra UrbanRebel, în timp ce Skoda nu a anunțat încă nici numele propriului model. Toate trei ar urma să fie lansate în jurul anului 2025.