Renault 5, noua generație complet electrică, a fost cea mai importantă vedetă a Salonului Auto din orașul elvețian Geneva, unde s-a desfășurat o nouă ediție, după o pauză de patru ani. În absența altor constructori europeni sau asiatici, grupul francez a dominat atenția, ocupând peste 30% din spațiul de expunere.
Profit.ro este prezent la eveniment și vă prezintă cele mai importante momente
Luca de Meo a fost CEO-ul care a deschis lista destul de scurtă a conferințelor companiilor auto prezente la Geneva, într-o atmosferă care a amintit vag de cea de acum 10 – 15 ani ani, când Salonul elvețian era gazda marilor companii din SUA, Japonia sau Europa, dar și locul în care micii producători își lansau primele modele avangardiste.
CITEȘTE ȘI FOTO Primul tren de metrou Alstom, numit Giurgiu, a plecat din Brazilia pentru cea mai modernă linie din BucureștiDe altfel, Geneva a fost și locul în care, în urmă cu 10 ani, Tesla îndrăznea să-și prezinte primele sale modele și în care a făcut spectacol cu ecranul său central din Model S.
La patru ani de la anularea ediției din 2020, din cauza pandemiei de coronavirus, o anulare care a lăsat găuri mari în bugetele constructorilor auto, Renault a avut un stand de dimensiuni mari, în care a pus accent pe noul Renault 5. Cunoscut publicului încă din 2021, sub forma unui concept, primul automobil electric al mărcii franceze din noua generație a venit cu foarte puține schimbări estetice, lucru pe care șeful companiei l-a impus în mod explicit angajaților.
CITEȘTE ȘI TAROM lansează o nouă ofertă de bilete la prețuri reduse„Luca de Meo a pus accent pe acest lucru încă de la început, a cerut ca diferențele dintre concept și mașina de serie să fie cât mai mici, de aceea ne-am concentrat pe acest aspect și putem vedea că aproape nu există diferențe”, a declarat Laurens van den Acker, șeful designului pe întreg grupul Renault.
Întrebat dacă nu există riscul ca mașina să fie percepută deja ca un model vechi, din cauza apariției în presă în ultimii trei ani a imaginilor cu conceptul, el a spus că „spre deosebire de jurnaliști, care sunt familiarizați zi de zi cu aspectul mașinilor, publicul nu este atât de mult expus la aceste imagini”.
Designerul a mai explicat că s-a dorit și s-a reușit ca noul Renault 5 să fie „un concept pentru stradă”, ceea ce reprezintă o noutate pentru publicul obișnuit ca aspectul conceptelor de la saloanele auto să nu se regăsească și pe modelele de serie. În același timp, este evident pentru noul R5, așa cum e prescurtat noul model, că nu împărtășește aceleași linii de design cu restul gamei Renault, însă și acest detaliu a fost explicat de designerul Van den Acker.
CITEȘTE ȘI Wizz Air apelează la reduceri„Luca de Meo a dorit ca modelele Renault să capete fiecare propria personalitate, să nu mai fie o uniformizare a gamei”, a spus designerul, amintind că și viitorul Renault 4 va avea de asemenea un aspect diferit de ceea ce vedem azi la gama Renault.
În același timp, din punct de vedere tehnic, Renault 5 aduce un progres evident în afacerea cu vehicule electrice a constructorului francez, care și-a desprins în urmă cu un an această divizie, în unitatea Ampere.
„Încă din 2021, când a început lucrul la acest model, s-a dorit ca acesta să facă tranziția la modelele viitorului și în același timp să-i convingă pe oameni să înlocuiască vechile mașini cu cele electrice”, spune Laurent Leprieur, lider de produs Renault5, cel care știe tot despre acest model. El a dezvăluit jurnaliștilor că versiunea accesibilă a modelului electric al Renault, care va fi echipată cu o baterie de 40 kWh, cu o autonomie de 300 km, va fi lansată ulterior, în timp ce la lansare mașina va fi oferită cu bateria mai mare, de 52 kWh, care asigură 400 km autonomie și o încărcare la stații DC care durează numai 30 de minute ( de la 15% la 80% din capacitate).
CITEȘTE ȘI FOTO TEST DRIVE Am condus noile Ford Transit și Tourneo Courier, produse la CraiovaPrețul acestei versiuni va fi exact 25.000 de euro, după cum a precizat Laurent Leprieur. „Această mașină este pentru oraș și dincolo de oraș, are un ampatament de 2,54 metri, cu doar 6 centimetri mai puțin decât Clio 5, ceea ce îi oferă spațiu, cu 5 locuri și un portbagaj foarte generos”.
Cele două baterii cu care este echipat Renault 5 sunt de tip NMC, având o densitate energetică mai mare. În plus, utilizarea unei arhitecturi bazată pe doar 3 și, respectiv, patru module, fiecare cântărind aproximativ 55 kg. În total, pe versiunea cu baterie mai mică, greutatea acesteia este de 240 kg, o valoare care nu afectează în mare măsură masa totală a mașinii.
CITEȘTE ȘI VIDEO Au început defrișările pe autostrada Sibiu-Pitești. Al doilea tunel ca lungime de pe A 1Renault 5 va fi echipată cu trei versiuni de motorizare, de 110 kW, cel mai mare (150 CP), 90 kW și 70 kW, ultimele două urmând să fie disponibile doar pentru bateria de 40 kWh.
Dacia Spring, prețuri în martie, livrare doar la toamnă
Facelift-ul Dacia Spring a fost umbrit la Geneva într-o mare măsură de evenimentul dedicat lui Renault 5, iar la standul Dacia interesul jurnaliștilor a fost îndreptat în special către noua generație Duster, un model complet nou care până acum nu a apărut în cadrul unui eveniment cu public.
CITEȘTE ȘI Dacia Spring vine cu volan pe dreapta. La jumătate din prețul Opel Corsa electricChiar și așa, modelul produs în China de Dacia va continua să rămână printre cele mai vândute mașini din Europa, datorită prețului său, cel mai mic din acest segment, inclusiv în rândul mașinilor chinezești, și cu ajutorul modificărilor aduse de constructor, mai ales în materie de design.
Chiar dacă a rămas cu aceleași motoare, de 45 și 65 CP, și aceeași baterie, care îi conferă o autonomie de aproximativ 220 km, Dacia Spring a primit o serie de funcții de asistență, i-a fost îmbunătățit designul, pentru a ține pasul cu restul gamei și, mai ales, cu Duster, și, un amănunt extrem de important, a primit un interior complet nou, cu un bord care găzduiește noile sisteme multimedia și un instrumentar de bord complet nou.
CITEȘTE ȘI Juriul Car of The Year a anunțat mașina câștigătoare după o finală exclusiv electrică„Prețurile noului Spring vor fi anunțate undeva în a doua jumătate a lunii martie, iar primele mașini vor fi livrate la finalul vacanței, poate un pic mai devreme de septembrie”, a declarat Mihai Bordeanu, directorul Dacia în România, care ne-a dat și primele indicii despre preț: „Nu are cum să fie prea departe de ceea ce avem acum pe Spring, dar trebuie să așteptăm momentul anunțului, pentru a afla exact prețurile.
Eu zic că va fi o surpriză plăcută”, a mai spus Bordeanu, prezent la standul Dacia, la Geneva. Șeful Dacia România spune că nu poate să estimeze în ce măsură va afecta vânzările reducerea subvenției acordate de guvern prin Rabla Plus, dar speră ca românii să cumpere mașina în continuare.
„Ce știm cu siguranță este că Rabla Plus va fi redusă la jumătate. Vor fi clienți pesimiști, care vor considera că au pierdut 5000 de euro, și vor fi clienți care vor fi mulțumiți și vor cumpăra mașina cu reducerea de 5000 de euro, pentru că, cine știe, mai târziu nu-i va mai avea nici pe aceștia”.
CITEȘTE ȘI VIDEO Peste 100 de mașini s-au ciocnit pe o autostradă din ChinaMihai Bordeanu a explicat pentru potențialii clienți că pentru sesiunea din această primăvară a Programului Rabla noul Spring nu este disponibil, pentru că data de livrare va depăși, teoretic cel puțin, termenul acceptat de AFM pentru facturare. „Nu vrem să mergem la risc, la început programul e pentru Spring actual. Vestea bună este că mă aștept ca sumele din programul cu datele actuale să dureze mai mult, nu mă aștept să se termine în două-trei zile”.