Renault a lansat la Geneva modelul Renault 5 E-Tech electric. Dotat cu tehnologie electrică și digitală și fabricat în întregime în Franța, va avea și un preț competitiv, începând de la aproximativ 25.000 EUR.
Cu o linie care amintește fără dubiu de vechiul model R5 al anilor 70, cu elemente care nu au nicio legătură estetică cu actuala gamă a mărcii, Renault 5 este automobil de clasă B care va înlocui mdoelul ZOE. De altfel, numele pe care modelul ar fi trebuit să-l poarte, așa cum era pregătit de companie, era ZOE, dar venirea lui Luca de Meo a adus această schimbare majoră, de design și de denumire.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Sub capotă, motorul Renault 5 E-Tech electric este mai compact decât cele de pe Megane E-Tech electric și Scenic E-Tech electric, pe care se și bazează. Rămâne fidel preferinței Renault pentru un motor sincron cu rotor bobinat. Deoarece nu are magneți permanenți, nu folosește elemente rare, reducând astfel impactul său asupra mediului. Bazându-se pe experiența predecesorilor săi în ceea ce privește durabilitatea, motorul va fi disponibil în trei variante: de 110, 90 și 70 kW.
Renault 5 E-Tech electric este primul vehicul proiectat în întregime pe baza AmpR Small, noua platformă Ampere dedicată vehiculelor electrice din segmentul B. Acest lucru îl face să fie un vehicul unic, cu avantaje competitive reale, precum podea plată, ampatament lung (2,54 m), spațiu interior optimizat și capacitate portbagaj de 326 litri, centru de greutate coborât și greutate redusă (mai puțin de 1.500 kg).
Renault 5 E-Tech electric este o mașină versatilă atât în oraș, cât și la drum lung, datorită încărcătorului AC de 11 kW, celui DC de 80 sau de 100 kW și bateriei de 52 kWh, ce conferă o autonomie de până la 400 km WLTP. O raritate în segmentul mașinilor electrice de oraș, vehiculul poate tracta chiar și o remorcă, având o capacitate de remorcare de 500 kg.