Citroen a prezentat un nou model C3, la doar patru ani de la lansarea generației anterioare. Marca franceză, parte a Stellantis, spune că mașina este destinată pentru piețele din India și America de Sud, având parametrii unui vehicul low-cost, care se va bate inclusiv cu Sandero pe anumite piețe.
Noul Citroen C3 seamănă cu generația actuală, vândută pe piața din Europa, dar are o mulțime de trăsături noi, echipamente și funcții care nu se regăsesc pe modelul lansat în 2016. În același timp, platforma pe care a fost creat acest model a fost concepută în India, împreună cu echipe din America de Sud, astfel încât să facă față cerințelor de pe aceste piețe și să aibă la final un cost de producție corespunzător. Lansarea face parte din strategia Stellantis de a extinde piețele pe care își vinde produsele. Citroen spune că C3 va fi urmat de alte două automobile, din aceeași familie, ce vor fi produse atât în India, cât și în America de Sud. Cele trei vor fi lansate și vândute în următorii trei ani, începând cu C3, care va veni pe piață la începutul lui 2022.
Noul Citroen C3 pentru India și America de Sud are mai puțin de 4.00 metri lungime. Ampatamentul mașinii este unul redus, 2,54 metri, însă portbagajul este unul acceptabil, cu 315 litri (300 pentru versiunea America de Sud). La interior, mașina dispune de un display de tip touchscreen de 10 inci, cu sisteme de conectare Apple Carplay și Android Auto.
„C3 este denumirea noastră comercială pentru toate berlinele de segment B din lume. Acest model se distinge de versiunea europeană prin concepția sa care a fost realizată și a fost destinată acestor țări cărora le este propusă o ofertă unică, ce poartă identitatea Citroen”, spune Vincent Cobee, directorul general Citroen.
India este noua piață a mărcii Citroen, pe care s-a lansat oficial în 2019 și a prezentat primul model, C5 Aircross, abia în 2021. Stellantis a reușit să integreze local în proporție de 90% producția și dezvoltarea, cu ajutorul companiei locale CK Birla, un constructor de motoare care are și linii de asamblare de automobile.
CITEȘTE ȘI VIDEO 3000 de mașini BMW noi-nouțe, abandonate fără stăpân într-o parcarePotrivit celor de la Citroen, piața auto din India cunoaște o creștere rapidă și ar putea ajunge la un volum de peste 4 milioane de mașini pe an, în 2025. În aceste condiții, este explicabil de ce francezii au dorit să intre pe segmentul B, cel mai popular în India, cu 23% pondere în vânzări. Concurența este însă extrem de puternică, piața fiind dominată de Suzuki, care controlează împreună cu cei de la Maruti peste 50% din piața auto.
În același timp, pe piața din America de Sud, Citroen este prezent încă din anii 60, însă acum intenționează să-și consolideze prezența, cu ținte în special pentru Brazilia și Argentina.
Noul Citroen C3 pentru piețele din India și America de Sud are un aspect inspirat din cel al SUV-urilor, cu protecții de plastic pe pasajele roților și pe uși, cu o poziție înaltă de condus și cu o gardă la sol de 18 cm.