Autoritatea federală de transport din Germania (KBA) a publicat un raport referitor la o amplă campanie de rechemare pentru mașinile Skoda Octavia și Superb echipate cu motoare diesel EA288. Motorul este unul dintre cele pentru care VW a declanșat uriașul scandal Dieselgate din SUA și apoi din restul lumii.
Un număr de aproape 350.000 de autoturisme Skoda, fabricate între 2015 și 2018, dotate cu motorul diesel EA288, sunt menționate într-o campanie a constructorului ceh, din cauza emisiilor oxizilor de azot. Motorul este cel pentru care Volkswagen Group a intrat în Dieselgate, furtuna mediatică și financiară care a condus la pierderi de zeci de miliarde și retrageri de pe piață a sute de mii de automobile.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Campania regăsită în documentele analizate de Profit.ro are un caracter cel puțin atipic, deoarece este menționată derularea voluntară a procedurii de către constructor. În același timp, KBA menționează clar că procedura se află sub investigația autorității, ceea ce înseamnă că se aplică cel puțin monitorizarea modului în care se desfășoară.
După cum reiese din informarea KBA, obiectivul campaniei este „reducerea emisiilor de oxizi de azot”, adică exact problema cu care se confruntase acest motor în scandalul Dieselgate. În total, sunt vizate 343.924 de autovehicule la nivel global, se arată în documentație, din care 78.479 sunt în Germania. Campania a fost lansată în urmă cu câteva săptămâni, pe 27 iunie.
Scandalul motorului EA288, alături de EA 189, a pornit de la o descoperire făcută de o organizație non-profit specializată în dezvoltarea de soluții de transport nepoluante, referitoare la mașinile VW echipate cu noile motoare diesel. Testele realizate arătau că emisiile de oxizi de azot - una dintre cele mai periculoase substanțe pe care le emite în atmosferă un motor termic – depășeau cu mult limitele admise de lege.
Din cauza acestui motor, 1,2 milioane de mașini Skoda, dintr-un total de 11 milioane de vehicule ale VW Group, au făcut până acum obiectul unor actualizări de software astfel încât să nu mai permită astfel de niveluri mari de substanțe poluante.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Adevăratele cifre de vânzări ale mașinilor Dacia, în acest an: Sandero, cel mai vândut model al grupului Renault. Procentul Dacia în totalul Renault, aproape jumătateMetoda cu care s-a dovedit că VW trișa cu motoarele diesel era bazată pe instalarea unui cod software, cu ajutorul căruia mașina reușea să păcălească sistemele de testare, atunci când se afla într-un banc de probe.
Până în acest moment Skoda nu a comunicat nicio informație referitoare la această investigație a KBA și la campania voluntară pe care o derulează.