BMW i3s este cea mai nouă versiune a lui i3 și lansată pe piața din România alături de update-ul modelului de bază. Prețul de bază pentru i3s este de 41.769 euro, la care va fi aplicat discountul Rabla Plus, de circa 10.000 de euro.
„Cel mai important factor în dezvoltarea electromobilității sunt primii clienți, cu adevărat pionieri ai noii tehnologii. Avem deja 100 de automobile electrice în piață, ceea ce arată că acest tip de automobile poate funcționa perfect și pe piața din România. Rezultatul primelor 10 luni în ceea ce privește livările de BMW i3 este aproape de 2 ori mai mare față de întreg anul 2016”, explică Dana Popescu, brand manager BMW i Romania.
Odată cu lansarea BMW i3s, marca bavareză face și o actualizare pentru i3, care include un nou sistem de operare BMW iDrive, un design revizuit pentru o imagine mai sportivă și mai elegantă, dar și o extindere importantă a sistemelor de asistență.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Noile BMW i3 și BMW i3s sunt echipate standard cu faruri LED integrale, care folosesc unități LED atât pentru faza scurtă și cea lungă, cât și pentru luminile de zi. Noile indicatoare de semnalizare sunt dotate și ele cu tehnologie LED și sunt integrate în bara frontală sub forma unor benzi orizontale. Acest lucru înseamnă că LED-urile sunt utilizate acum pentru toate funcțiile de iluminare în partea frontală a automobilului, așa cum se întâmpla deja cu blocurile optice spate, acoperite cu sticlă.
Noul BMW i3s vine echipat standard cu suspensie sport, care include o reducere cu 10 milimetri a gărzii la sol, plus extinderea cu 40 de milimetri a ecartamentului în comparație cu BMW i3, cu un impact suplimentar asupra marginilor negre ale pasajelor roților. Noul BMW i3s este disponibil cu jante exclusive de 20 de țoli, din aliaj ușor, cu design "double-spoke", care sunt mai late cu 20 de milimetri decât versiunile disponibile anterior. Ele pot fi comandate în variantele de culoare Bicolour și Jet Black.
BMW i3s este și mai sportiv, cu ajutorul unui motor electric de 135 kW/184 CP care generează un cuplu maxim de 270 Nm. Trenul de rulare actualizat include controlul modificat al motorului și lagăre cu role conice specifice, care au fost utilizate pentru a optimiza suplimentară a livrării puterii și a curbei de putere la turații mai mari. La limitele intervalului de turații ale motorului, puterea și cuplul dezvoltate vin cu o creștere de până la 40% față de BMW i3. Modelul esteechipat cu suspensie sport cu arcuri, amortizoare și bare antiruliu special dezvoltate. De asemenea, șoferul poate selecta modul SPORT utilizând comutatorul Driving Experience Control. Aceasta inițiază un răspuns mai direct al accelerației și caracteristici mai ferme ale direcției pentru a accentua suplimentară a laturii sportive a automobilului. În aceste condiții, accelerația este de 6,9 secunde de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă ajunge la 160 km/h. Consumul de energie combinat este de 14,3 kWh/100 km. Autonomia electrică ajunge la 280 de kilometri, conform ciclului NEDC, la 235-245 de kilometri, conform WLTP și până la 200 kilometri în utilizarea zilnică.
Versiunile cu range extender dispun și de un motor pe benzină, cu doi cilindri și putere de 28kW/38 CP, ca opțiune atât pentru noul BMW i3, cât și pentru noul BMW i3s. Motorul nu acționează roțile, ci doar ca un generator care produce energia necesară în timpul condusului pentru a menține un nivel constant de încărcare a bateriei de înaltă tensiune. Acest lucru extinde autonomia generală a automobilului în utilizarea cotidiană cu 150 de kilometri, mărind-o până la un maxim de 330 de kilometri. Autonomia electrică a noului BMW i3 cu range extender este de 225 până la 235 de kilometri, conform NEDC și de 190-200 de kilometri, conform WLTP. Cifrele corespunzătoare pentru noul BMW i3s cu range extender sunt de 220 de kilometri, în NEDC și de 185-195 de kilometri, în WLTP.
Prețuri BMW i3 și BMW i3s (fără programul Rabla Plus)
BMW i3 BEV - 32.100 Euro fără TVA
BMW i3s BEV - 35.100 Euro fără TVA
BMW i3 REX - 35.950 Euro fără TVA
BMW i3s REX - 39.000 Euro fără TVA