BMW a prezentat noul supercar M5 Competition, care devine cel mai rapid BMW al momentului, cu o putere de 625 CP și trăsături dinamice și estetice care ridică performanțele modelului M5.
BMW M5 Competition reprezintă un upgrade făcut de bavarezi modelului sportiv M5, astfel că cei 600 CP urcă acum la 625 CP, iar sistemul motopropulsor răspunde acum mai rapid, grație setărilor și tuningului făcute la nivelul motorului, șasiului, suspensiei, și apropie mai mult acest model de unul specific competițiilor de circuit.
Motorul lui M5 Competition este același 4.4 litri V8, supraalimentat cu tehnologia M TwinPower Turbo, dar care a fost modificat pentru a dezvolta o putere mai mare cu 25 CP și un cuplu maxim de 750 Nm, pe o plajă de turații mai întinsă, 1.800 rpm la 5.800 rpm. Accelerația pe care o poate susține acest motor a coborât la doar 3,3 secunde, de la 0 la 100 km/h, în timp ce pentru o viteză de până la 200 km/h are nevoie de 10,8 secunde.
Sunetul evacuării M Sport poate fi ajustat, la fel ca și la modelul de bază, cu ajutorul unui buton, iar sistemul M Sound Control poate fi utilizat pentru generarea unui soundtrack în interiorul habitaclului.
Transmisia este aceeași M Steptronic, cu 8 trepte, cu Drivelogic. Tracțiunea integrală M xDrive setată pentru acest model, cu Active M Differential pe puntea spate, ambele controlate electronic pentru o interacțiune impecabilă între ele, astfel încât mașina să beneficieze de cea mai bună tracțiune, în funcție de suprafața de rulare și aderență, combinate cu agilitate și stabilitate. Suplimentul M Dynamic Mode are trei programe de condus pe pistă: 4WD, 4WD Sport și 2WD, acesta din urmă permițând și decuplarea DSC (Dynamic Stability Control - echivalentul ESP).
Șasiul „meticulos adaptat” a beneficiat de noi setări, prin coborârea cu 7 milimetri a înălțimii, setări noi și la suspensii, cu amortizoare hidraulice speciale și arcuri mai dure, și modificări suplimentare pentru un ruliu și mai scăzut. De asemenea, jante speciale de 20 de inci, de aliaj ușor M, cu anvelope de mărimi mixte (275/35 și 285/35), completează noul model.
CITEȘTE ȘI Uzina Dacia a redus producțiaLa nivel de design, mai multe detalii fac din M5 Competition un automobil care atrage privirea și mai mult, cu pachetul de ornamente Shadow Line, vopsea neagră high-gloss în zona grilei radiatorului, plus semnătura BMW M în partea din față, pe spoilerul spate și pe oglinzi.
În interior, detaliile sunt cele care fac diferența, cu simbolurile M Competition, dar și suprafețele de carbon de pe panoul de bord.
BMW M5 Competition va începe să fie livrat în luna iulie și anunță o serie de versiuni de mare putere ce vor fi dezvoltate pentru modelele standard.