Toyota Motor a anunțat rezultatele financiare pentru anul fiscal 2017, cu o creștere de 43 de procente a profitului operațional în ultmiul trimestru, generată în special de reducerile de costuri.
Toyota a beneficiat de o serie de factori în anul fiscal 2017, cum ar fi o scădere a cheltuielilor cu garanțiile, reduceri de costuri, dar și rate de schimb favorabile, astfel că veniturile au atins valori foarte mari. În ultimul trimestru al anului fiscal (ianuarie - martie 2018), încasările au fost de 7.580 miliarde yeni (72 miliarde dolari), cu 1,9% mai mari decât anul trecut, în timp ce profitul operațional a fost de circa 6 miliarde dolari.
Livrările pentru ultimul trimestru al exercițiului financiar s-au ridicat la 2,3 milioane de vehicule, în scădere față de anul trecut, vânzările totale ajungând la 2,6 milioane, cu 2,2% mai multe decât anul trecut.
Pentru întreg anul, Toyota a anunțat un profit operațional de 2.400 miliarde yeni (circa 23 miliarde dolari), cu 17% mai mare față de anul anterior. Modificările de taxare din SUA au ajutat compania să încaseze mai mult. Veniturile pentru exerciuțiul financiar au fost de 30.000 miliarde yeni (circa 276 miliarde dolari), în creștere cu peste 6 procente.
Livrările de autovehicule au crescut la 10,44 milioane de vehicule, cu 1,9 procente, de la 10,25 milioane unități.
Președintele Akio Toyoda a declarat că industria auto se află într-un moment de cotitură, în care producătorii tradiționali sunt concurați de jucători noi, veniți din China, din Silicon Valley sau din sectorul hig-tech. „Cu noi rivali și reguli ale competiției care se schimbă, a început o bătălie pe viață și moarte într-o lume plină de necunoscut”, a declarat nepotul fondatorului companiei Toyota.
Toyota a început să investească masiv în noile autovehicule electrice și autonome, să creeze noi alianțe și parteneriate, în special cu companii japoneze și vrea să dezvolte o nouă generație de baterii solid-state, care ar putea revoluționa vehiculele electrice. Începând cu 2021, compania vrea să instaleze device-uri care permit mașinilor Toyota și Lexus să comunice unele cu altele. Pentru testarea de vehicule autonome va inaugura în curând un centru desfășurat pe 60 de acri (circa 25 de hectare) în SUA, unde va construi străzi și infrastructură pentru teste de autonomie.