FOTO Bentley a fabricat ultimul Mulsanne, limuzina ultra-luxoasă asamblată în doar 7.300 de exemplare timp de 10 ani

FOTO Bentley a fabricat ultimul Mulsanne, limuzina ultra-luxoasă asamblată în doar 7.300 de exemplare timp de 10 ani
scris 26 iun 2020

Cel mai lung model al mărcii de lux Bentley, limuzina Mulsanne, a ieșit din producție, fiind manufacturat ultimul exemplar, la 10 ani de la primul automobil din serie. Clientul și destinația vor rămâne secrete, din cauza valorii speciale pe care o are mașina.

Bentley Mulsanne a fost cel mai lung model din gama producătorului din Crewe, cu aproape 5,60 metri în versiunea scurtă și până la 5,80 metri în varianta de caroserie lungă. A fost o veritabilă navă-amiral a mărcii, însumând peste 7.300 de clienți, care au fost dispuși să plătească 300.000 de euro pe un exemplar. De altfel, primul Mulsanne, cu seria de șasiu 00001, asamblat manual la Crewe, a fost cumpărat înainte de începerea livrărilor, în cadrul unei licitații organizată în Pebble Beach, cu suma de 500.000 de dolari. Identitatea lui nu a fost niciodată dezvăluită. Următoarele exemplare au început să fie produse și livrate din 2010, modelul reușind să reziste pe piață timp de 10 ani.

Urmărește-ne și pe Google News

Ceremonia de încheiere a producției a fost marcată, după cum tranmsite compania, de măsurile de distanțare impuse de epidemia de coronavirus, astfel că imaginile transmise presei includ și penultimul exemplar, un automobil care a fost cumpărat de un client american. Despre ultimul exemplar se spune doar că destinația lui va fi secretă, devenind, odată cu închiderea seriei, extrem de valoros.

FOTO Bentley a fabricat ultimul Mulsanne, limuzina ultra-luxoasă asamblată în doar 7.300 de exemplare timp de 10 ani

„Mulsanne culminează în tot ceea ce noi, la Bentley, am învățat de-a lungul primilor 100 de ani de producție a celor mai fine mașini de lux din lume. Ca navă-amiral a gamei noastre de modele pentru un deceniu, Mulsanne și consolidat locul în istoria Bentley ca nimic altceva decât o adevărată icoană. Am o imensă mândrie pentru sutele de designeri, ingineri și muncitori care au adus Mulsanne la viață în cei peste 10 ani. Acum, când începem călătoria pentru a defini viitorul mobilității de lux sustenabile prin strategia Beyon100, rolul de navă-amiral a Bentley este preluat de noul Flying Spur”, a declarat Adrian Hallmark, președinte și CEO al Bentley.

FOTO Opel a publicat primele imagini cu noul SUV Mokka electric CITEȘTE ȘI FOTO Opel a publicat primele imagini cu noul SUV Mokka electric

Potrivit datelor oficiale, timp de aproape 11 ani au muncit la Mulsanne peste 700 de persoane, cumulând aproape 3 milioane de ore de manufactură. Au fost făcute 42 de milioane de puncte de sudură, iar crearea somptuoaselor banchete de piele a adunat peste 1 milion de ore. Circa 90.000 de ore au fost petrecute de muncitori lustruind vopseaua, în timp ce personalul care se asigura de nivelul calității a muncit patru milioane de ore.

Bentely Mulsanne a avut sub capotă un motor cu reputație, un V8 de 6.75 litri, de 505 CP, actualizat în timp pentru a satisface exigențele de emisii. Prima revizie a fost introdusă în 2012, când au fost făcute unele mici modificări estetice și au fost introduse noi materiale la interior. În 2015 a fost lansată versiunea Speed, care avea un motor „dopat”, ce producea 530 CP, iar în 2016 a fost introdusă o nouă actualizare a modelului de bază.

Ultima ediție specială, intitulată 6.75 Edition by Mulliner, a reprezentat seria finală a acestui model, cuprinzând 30 de exemplare, fiind totodată și un omagiu adus motorului, devenit anacronic prin prisma ideii de ecologie, și care iese astfel din producție și intră în istorie, odată cu ultimul Mulsanne.

FOTO Bentley a fabricat ultimul Mulsanne, limuzina ultra-luxoasă asamblată în doar 7.300 de exemplare timp de 10 ani
viewscnt
Afla mai multe despre
bentley
mulsanne
ultimul exemplar mulsanne
flying spur