Vânzările de vehicule comerciale au înregistrat în luna mai un declin aproape la fel de mare precum cel al autoturismelor, însă este vizibilă revenirea lentă a pieței, după redeschiderea piețelor prin măsuri guvernamentale.
Luna mai a adus o scădere a înmatriculărilor de vehicule comerciale de 44,4% aproape cât cea înregistrată de autoturisme. Declinul s-a înregistrat pe toate segmentele de comerciale, având ca vârfuri ale scăderii în piețele mari, precum Spania (-59%) sau Germania (-47,9%), urmate de valori ceva mai mici în Italia (-36,5%) și Franța (-35%). În total, în UE au fost înmatriculate 109.431 vehicule comerciale în luna mai, cu aproape 90.000 mai puține decât anul trecut.
România a raportat înmatriculări cu foarte puțin mai bune decât media europeană, -42,5%, respectiv, 1366 de unități, cu aproximativ 1.000 mai puține decât anul trecut în luna similară.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe întreg intervalul ianuarie - mai, scăderea pieței a ajuns la -36,7%, cu un volum înmatriculat de 583.238 vehicule, față de 921.341 înregistrate în 2019 în perioada similară. Cele mai mari scăderi în acest an au fost înregistrate în Lituania (-55,7%) și Spania (-49,3%). Piețele cu cele mai bune rezultate au fost Finlanda și Danemarca, cu scăderi sub 20 de procente.
România are, după cinci luni, o scădere peste media pieței, -40,5%, cu un total de 6.842 vehicule înmatriculate.
Pe cel mai important segment, cel al vehiculelor comerciale ușoare (LCV), scăderea pieței a fost de 41,3% în Europa, în timp ce în România rezultatul a fost foarte bun, 1098 de unități, cu un declin de numai 15,8%, cel mai mic din Europa. După cinci luni, România înregistrează o scădere de 26,3%, una dintre cele mai mici de pe continent, cu 5.116 vehicule înmatriculate. În total, în UE s-au înmatriculat 477.939 unități, cu 36,4% mai puține decât anul trecut.
Pe segmentele de camioane și autobuze, scăderea a fost foarte mare în România de peste 70 de procente, mult peste scăderile situate între 50% și 60% în UE.