Șeful Ford Otosan, Guven Ozyurt, a anunțat, la finalul unei întâlniri a board-ului de directori ai companiei, desfășurată chiar în uzina din România, că modelul Transit Courier, care se mută, odată cu generația a doua, la Craiova, „este gata de producție”.
Ford Otosan, compania care deține uzina de automobile din Craiova, este aproape de startul producției de serie a modelului Transit Courier, prezentat în premieră la Istanbul în primăvara acestui an. Guven Ozyurt, director general al Ford Otosan, a condus o întâlnire a consiliului director al companiei în sediul din Craiova, la care au participat atât Hans Schep, șeful Ford Pro în Europa, care a venit pentru prima dată în România, cât și Josephine Payne, cea care a condus până de curând uzina Ford din Oltenia și acum este de asemenea director Ford Otosan.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„A fost extraordinar să văd locul în care noul Transit Courier și Tourneo Courier urmează să fie produse și sunt nerăbdător să le văd ieșind de pe liniile de producție în curând” a transmis Hans Schep, cel care conduce divizia Ford Pro în Europa, care a vorbit despre „impresionanta uzină” de la Craiova.
Mașina are programate primele livrări la sfârșitul acestui an, iar primele exemplare pre-serie au fost deja produse. Ford a anunțat deja prețurile celor trei modele/versiune ce vor fi produse la Craiova și care pot fi comandate: Transit Van, Transit Double Cab și Tourneo. Primele două vor putea fi echipate atât cu motorizări pe benzină – 1.0 EcoBoost, cât și diesel – 1.5 EcoBlue, iar cea din urmă doar cu unități pe benzină. Anul viitor urmează versiunile electrice, E-Transit Courier și E-Tourneo Courier, care vor fi produse împreună cu versiunea electrică a SUV-ului Puma. Prețurile de lansare pornesc de la 15.550 euro fără TVA pentru Transit Courier și de la 18.100 euro fără TVA pentru Tourneo Courier.
„Vom atinge un volum de 272.000 de autovehicule odată cu startul modelelor Courier” a declarat anterior Guven Ozyurt, care țintește un nivel al producției de aproximativ 900.000 de autovehicule cu toate fabricile Ford Otosan din Turcia și România, în momentul în care producția din România va ajunge la capacitatea maximă propusă.
CITEȘTE ȘI ACORD Industria auto răsuflă ușurată: normele Euro 7 sunt eliminate, practic, pentru autoturisme și LCVFord Otosan, companie turcă deținută de Ford și Koc Holding, a preluat fabrica Ford din Craiova în 2022, pentru a o integra în sistemul de producție care include aproape în exclusivitate vehicule comerciale. Ford Otosan a înregistrat în 2022 venituri de 171,8 miliarde lire, echivalentul a 8,5 miliarde euro, contribuția Ford România la această sumă fiind de aproximativ 14%. Producția companiei s-a ridicat anul trecut la 465.900 vehicule, din care 91.828 au fost fabricate în România.
Pentru acest an, compania turcă și-a prognozat o dublare a producției din România, la 200 – 210 mii de vehicule, și o creștere a producției din Turcia la 430 – 450 mii de vehicule.