Mercedes-Benz a confirmat că uzinele din Rastatt (Germania), Kecskemét (Ungaria) și Beijing (China) vor produce noi modele pe platforma MMA (Mercedes Modular Architecture) începând din 2025. Unul dintre acestea va fi modelul de serie CLA, prezentat sub formă de concept la IAA Munchen.
Mercedes-Benz va produce versiunea de serie a conceptului CLA, care a impresionat publicul la Munchen, în această lună, în cadrul programului de lansări bazat pe noua platformă MMA, ce va fi introdusă de companie peste numai doi ani.
Constructorul german va introduce în producția din uzinele sale digitalizarea producției prin crearea de „gemeni digitali” ai liniilor de producție, astfel încât să poată simula orice neregulă și disfucnționalitate înainte de a genera probleme în viața reală.
Noua Arhitectură Modulară Mercedes (MMA), prezentată în septembrie la IAA MOBILITY din München cu Concept CLA Class, marchează următorul pas în a face ecosistemul de producție digitală mai inteligent, prin care Mercedes-Benz va conecta aproximativ 30 de fabrici din întreaga lume. Prin sistemul de producție botezat MO360, Mercedes-Benz va fi capabil să producă mașini cu motoare electrice, hibride și cu combustie pe o singură linie și, astfel, să scaleze în mod flexibil producția simultan cu cererea pieței.
„Mercedes-Benz deschide o nouă eră a producției de automobile prin integrarea inteligenței artificiale, a MB.OS și a geamănului digital bazat pe NVIDIA Omniverse în ecosistemul MO360. Cu noua noastră abordare Digital First, putem valorifica potențialul de eficiență în rețeaua globală de producție chiar înainte de lansarea modelelor noastre MMA și putem accelera semnificativ start-up-urile”, a declarat Jörg Burzer, responsabil cu producția, calitatea și aprovizionarea, în Consiliul de Administrație al Grupului Mercedes-Benz AG.
Uzina din Rastatt, Germania, va face parte din acest ecosistem și va produce noul CLA fără a întrerupe producția actualelor mașini compacte A Class și B Class, GLA și EQA.
În plus, Mercedes anunță introducerea inteligenței artificiale (AI) în producția de mașini, pentru a realiza economii de energie și costuri. Primul pas este în zona sistemelor de vopsire, unde AI a înlocuit un controler logic programabil convențional și a condus la o economie de energie de 20%. Anul acesta, Mercedes-Benz a lansat un proiect bazat pe ChatGPT în cadrul sistemelor de producție pentru optimizarea proceselor și accelerarea identificării erorilor.