Lucrările pentru proiectarea și construcția primei secțiuni din A8 vor începe pe 1 februarie, anunță autoritățile.
Constructorul român (Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL) are la dispoziție 1,56 miliarde de lei, fără TVA, din PNRR.
Contractul prevede 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru finalizarea celor 29,9 km dintre Leghin - TârguNeamț.
Pe traseul acestei secțiuni se vor construi:
- 13 poduri,
- două viaducte,
- 8 pasaje,
- un Centru de Întreținere și Coordonare (CIC)
Cătălin Urtoi susține situația proiectului autostrăzii A8, care leagă Moldova de Ardeal, devine "critică" și cere măsuri din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Guvernul pregătește prelungirea limitării adaosului comercial la alimente de bază"Situația proiectului Autostrăzii Unirii-A8 devine critică! Fac un apel la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - CNAIR S.A., la conducerea acestei companii și în special la domnul Director General Cristian Pistol și domnul Director General Adjunct Gabriel Budescu: Deblocați imediat tronsonul montan de pe A8, respectiv Miercurea Nirajului-Leghin! De mai bine de 30 zile sunt indicatorii tehnico-economici aprobați prin hotărâre de Guvern. Faceți public situația documentației pentru licitația de Proiectare + Execuție și demarați această procedură. Nu mai blocați acest proiect", a precizat directorul interimar CNIR, Cătălin Urtoi.
Totodată, el solicită CNAIR să facă public un un grafic prin care să își asume finalizarea acestui proiect până în 2030.
CITEȘTE ȘI FOTO ANUNȚ Carol I, calea ferată și Mănăstirea Comana. Când va fi gata cel mai mare viaduct de cale ferată aflat în lucru în România - ANUNȚDe asemenea, șeful CNIR cere deblocarea contractului pe tronsonul Moțca-Lețcani-Ungheni.
"Este o mare bătaie de joc ce se întâmplă cu acest proiect. Ieșenii așteaptă această autostradă de prea mulți ani, iar problemele în trafic la ora actuală pe secțiunea de drum național Moțca-Podu Iloaiei-Lețcani sunt foarte grave. Ca și conducere executivă, sunteți obligați să faceți tot ce ține de dumneavoastră în relația contractuală pe care o aveți cu firma de proiectare Consitrans. Așteptăm și aici un grafic clar, pe care să și-l asume această firmă de proiectare, în legătură cu etapele care au mai rămas de parcurs până la finalizarea Sf-ului și a Proiectării. Așteptăm un program clar și asumat din partea dumneavoastră ca și manageri, în legătură cu finalizarea etapizată a acestui proiect, pe loturi, în perioada 2026-2030", a afirmat Cătălin Urtoi.
Autostrada „Unirii” A8 are aproape 320 km de la Târgu Mureș (intersecția cu A3) și până la Iași și Ungheni, la granița cu Republica Moldova. Tronsoanele de la Târgu Mureș și până la Miercurea Nirajului (cca 25 km) și de la Leghin la Târgu Neamț și până la Moțca/DN2 (circa 30 km) sunt prinse pe finanțare PNRR și au fost scoase la licitație. Primul tronson, de la Leghin la Moțca (DN2) a fost atribuit românilor de la UMB.