Lucrările la ultimul lot al Autostrăzii Bucureștiului vor începe luna viitoare, anunță autoritățile.
Antreprenorul elen a crescut mobilizarea și ritmul lucrărilor în șantierul Autostrăzii Bucureștiului în ultima perioadă, termenul de finalizare a lucrărilor fiind amânat de către constructor de trei ori anul acesta, arată autoritățile. Ultimul termen asumat de acesta pentru deschiderea circulației pe cei 17,97 km ai acestui lot este finalul acestui an.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În momentul de față, constructorul a atins un stadiu fizic al lucrărilor pe acest lot de aproximativ 75% având mobilizați în șantier peste 500 muncitori și 275 de utilaje care execută lucrări la: terasamente și scurgerea apelor pluviale, consolidări autostradă, suprastructură drum, poduri și pasaje, precum și relocări de utilități.
Se lucrează la pasajele DC 158 și DC 125, dar mai trebuie relocate rețele electrice de înaltă tensiune (Transelectrica), rețele de distribuție gaze și conducta de apă și canalizare de la Clinceni.
Finalizarea acestui lot este și mai importantă, odată cu deschiderea lotului 1 în totalitate, întrucât face conexiunea la nivel de autostradă între A1 (Pitești – București) - A0 - A2, București-Constanța (aproximativ 356 km).
Lotul 3 Bragadiru – Joița (17,965 km)
Antreprenor: Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) - SC Euro Construct Trading 98 SRL;
Durată contract: 42 de luni (12 luni proiectare, 30 de luni execuție);
Valoare contract: 853,42 milioane de lei, fără TVA;
Sursă de finanțare: Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) + Programul Transport (PT);
Stadiu actual: 75%;
Ordin începere execuție: 25.10.2021;
Termen deschidere asumat de antreprenor: 2024.
Luna trecută, autoritățile au efectuat o nouă inspecție pe lotul 3 Sud al Autostrăzii Bucureștiului, pentru a verifica evoluția lucrărilor, dar și pentru a presa și sprijini, totodată, antreprenorul în finalizarea acestui lot de autostradă până la sfârșitul acestui an.
În iunie, autoritățile au semnalat că grupul grec Aktor avansează pe șantierul A0 Sud Lot 3, sperând ca lucrările să fie finalizate în acest an, dar semnalează nerespectarea unui termen avansat anterior de antreprenor, precum și apariția unor puncte critice.
A fost anunțat însă de șeful CNAIR că Lotul 3 (Bragadiru-Joița) nu poate fi finaliza în luna august 2024, "așa cum a promis de nenumărate ori antreprenorul grec", și că noul termen avansat după verificările din șantier este finalul lunii septembrie 2024.
CITEȘTE ȘI FOTO Cel mai mare Smart construit vreodată are 600 CP, 700 km autonomie și e mai lung decât Duster"Atenționez însă constructorul că pentru recuperarea întârzierilor și deschiderea circulației la noul termen avansat este necesar urgent să se lucreze în șantier în cel putin în două sau chiar trei schimburi!
Întârzieri majore erau indicate în mai multe puncte din șantier care au devenit critice:
- pasajul de la Bragadiru
- pasajul de la Ogrezeni
- pasajul peste caleaferată
- pasajul de Tegheș
- relocarea liniilor electrice aeriene ale Transelectrica din zona localității Ciorogârla
Tergiversarea lucrărilor pe cei 17,96 km ai acestui lot aduce prejudicii majore românilor în special din cauza întârzierilor înregistrate în circulația pe principala rută de tranzit Pitești - București - Constanța. Noi ne-am îndeplinit până acum toate obligațiile contractuale asumate față de antreprenor, inclusiv cele financiare iar în acest moment CNAIR nu are nicio plată restantă față de constructorul grec Aktor", a transmits atunci șeful CNAIR.
Recent au fost montate primele grinzi duble metalice pe deschiderea centrală a pasajului peste calea ferată, cu închidere totală a circulației feroviare.
Lotul 3 al A0 Sud leagă DN6, în zona Bragadiru – Cornetu, până la A1, în zona localităților Ciorogârla – Dragomirești Vale (inclusiv nodul rutier dintre A0 și A1) și are o lungime de 18 km.
CITEȘTE ȘI FOTO Operațiuni complexe pe șantierul pasajului Solventul, unde se montează tunelul sub-feroviar
Recent, echipa de constructori de la Aktor România, parte a Grupului Intrakat, a finalizat și montarea tuturor celor șase grinzi metalice care formează secțiunea centrală a viitorului nod rutier peste autostrada A1 de lângă Ciorogârla. Acest pasaj este construit pe lotul 3 al Autostrăzii A0 București Sud.
Următoarea operațiune este sudarea grinzilor și a structurii, planificată pentru următoarele 10-11 zile. După finalizare, pasajul peste A1 va cântări peste 540 de tone și va necesita 5 tone de vopsea de protecție, potrivit lui Bogdan Mezei, directorul de proiect al șantierului Aktor de pe L3 A0 Sud.
Pentru construcție au fost necesari peste 10.000 metri liniari de cordon de sudură, echivalent cu aproape întreaga lungime a plajei din Mamaia și Navodari împreună.
Aktor Construction este membru al Grupului Intrakat, lider în Grecia în sectoarele de construcții, infrastructură, concesiuni/parteneriate public-private (PPP), surse regenerabile de energie (SRE), stocare de energie, dezvoltare imobiliară, proiecte de mediu și tehnologii digitale, cu o prezență semnificativă în Europa de Sud-Est, listată la Bursa de Valori din Atena din 2001.