Amânat pentru o vreme, din cauza întârzierilor de dezvoltare a platformei software, Audi Q6 e-tron a fost prezentat în premieră mondială și lărgește gama electrică a constructorului german. Împarte o bună parte a componentelor sale cu noul Porsche Macan.
Audi a prezentat în premieră noul Q6 e-tron, primul model dezvoltat și produs pe platforma (Premium Platform Electric), care reprezintă un progres semnificativ tehnologic pentru modelul mărcii premium a grupului VW.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„PPE arată cum punem în comun experiența în cadrul Grupului Volkswagen și, astfel, facem mobilitatea electrică scalabilă. Datorită PPE, suntem capabili să lansăm modele de mare volum, cu standarde tehnice ridicate în diferite segmente și, astfel, să ne electrizăm și mai mult portofoliul”, a declarat Gernot Döllner, noul CEO al mărcii Audi.
După cum îl descrie companie, modelul oferă performanțe impresionante de condus și încărcare, dar și o eficiență mărită însoțită de o autonomie mare a bateriei.
Designul noului model aduce o schimbare vizibilă pentru marcă, dar rămâne destul de conservator, în același timp. Se remarcă grila de mari dimensiuni, logo-ul restilizat și farurile care primesc o formă mult mai organică.
CITEȘTE ȘI CNAIR: Autostrada Unirii se apropie de începerea construcției în acest anAudi Q6 e-tron este construit în jurul unei baterii de ultimă generație, cu o capacitate de 100 kwh (94,9 kWh net) care asigură o autonomie de 625 km și care alimentează motoarele electrice cu puteri care urcă la 285 kW, cu un vârf temporar de 380 kW. Bateria de tip litiu-ion are 12 module și, respectiv, 180 de celule prismatice, beneficiind de cea mai nouă tehnologie de management și o arhitectură pe 800 de volți, care permite viteze de încărcare foarte mari (10 minute pentru 255 km autonomie sau 21 de minute de la 10 la 80% din capacitate).
Printre funcțiile inovatoare ale mașinii se numără și posibilitatea de încărcare la stații de 400 de volți prin alimentarea simultană a modulelor împărțite ca și cum ar fi două baterii distincte, ceea ce înjumătățește timpul de încărcare.
Dimensiunile noului Q6 e-tron sunt tipice pentru un SUV din segmentul mediu, cu 4,77 metri lungime, 1,99 metri lățime și 1,64 metri înălțime, la un ampatament de 2,89 metri.
Printre tehnologiile utilizate se regăsesc farurile OLED din generația a doua, cu sistem de detectare a proximității, care include o semnătură luminoasă pe blocurile optice spate care permite afișarea de avertizări pentru alți participanți la trafic, de exemplu în cazul unor accidente sau situații periculoase.
CITEȘTE ȘI Șeful Hertz demisionează după eșecul planului cu mașini electrice. A crezut în vehiculele electrice și a investit sume uriașeLa interior, se remarcă afișajul panoramic, oferit de un ecran curbat, care include sistemul multimedia și un afișaj pentru pasageri, numit Digital Stage. De asemenea, opțional este oferit un head-up display cu realitate augmentată, care afișează informații relevante precum viteza, semnele de circulație, asistența și simbolurile de navigație, la o distanță virtuală de până la 200 de metri.
Audi a anunțat deja că noul model poate fi comandat începând din această lună, cu prețuri între 74.700 și 93.800 euro și vor fi livrate clienților în al treilea trimestru al anului 2024. La momentul lansării, Q6 va fi disponibil cu două versiuni cu tracțiune integrală, care vor fi urmate apoi de variante cu tracțiune spate.