Dacia nu este încă pregătită să producă un automobil electric, din cauza costurilor prea mari, raportat la prețurile pe care clienții mărcii sunt dispuși să le plătească, însă o versiune a modelului Logan, propulsată electric, a fost lansată în versiunea de serie în India.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Modelul se numește Mahidra e-Verito și este construit de compania indiană pe baza lui Logan 1, a cărui licență o deține din perioada în care au fost parteneri cu Renault, pe piața din India. Alegerea a fost făcută plecând tot de la prețul redus al modelului românesc, acesta permițând dezvoltarea vehiculului la un preț mult sub cel al concurenței: 13.000 de euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Evident, fiind vorba despre prima generație, dar și despre India, unde normele de siguranță sunt reduse, e-Verito are foarte puține echipamente, în echiparea de bază, lipsindu-i airbagurile, ABS-ul, ESP-ul, radio, închiderea centralizată, însă unele dintre acestea pot fi comandate pe versiunile superioare. În schimb, mașina este electrică și aduce o serie de economii proprietarului.
Grupul motopropulsor este format dintr-un motor de 72 de volți, cu o putere de 30,5 kW, un cuplu maxim de 91 Nm, alimentat de o baterie de 17kWh, care se încarcă în priză standard, de 2 kW, în 8 ore și 45 de minute sau în priză de 10 kW, într-o oră și 45 de minute. Autonomia pe care o asigură bateria pe această mașină, de 1,7 tone, este de circa 110 km, în condiții ideale, în timp ce viteza maximă poate atinge 86 km/h.
Mahindra deține licența pentru Logan 1, din perioada 2007, când au pus bazele unui joint-venture cu Renault. Modelul Logan vândut sub sigla Renault nu a avut succes, astfel că parteneriatul s-a închis. Mahindra a psătrat licența, dar a fost nevoită să schimbe numele mașinii, în Mahindra Verito. Între timp, Loganul de la Mahindra a primit și o versiune de caroserie hatchback, redesenată în stil propriu (foto).