Ford și-a revizuit planurile sale de electrificare pentru următorul deceniu. Ca urmare a vânzărilor sub așteptări ale mașinilor electrice, compania americană va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030.
Vânzările de mașini electrice, deși au crescut semnificativ în ultimii 5 ani, sunt în continuare sub așteptări. Din această cauză, mai multe mărci au început să-și revizuiască planurile de electrificare și să întârzie momentul în care vor avea în game doar modele electrice, arată Automarket.
Ford a anunțat acum că va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030. Inițial, Ovalul Albastru anunțase în februarie 2021 că va deveni o marcă pur electrică începând din acel an. Într-un eveniment susținut la Londra, Martin Sander, directorul general Ford Europa, a declarat: „Dacă vedem o cerere mare pentru vehicule hibride plug-in de exemplu, atunci le vom oferi.”
În același timp, Sander a recunoscut că cererea pentru mașini electrice este mai „moale” decât estimările realizate de marca americană. Cu toate acestea, Ford va continua să lanseze modele electrice noi în perioada următoare. Mai târziu în acest an, vom asista la debutul versiunii electrice a lui Ford Puma, care va fi produsă la uzina de la Craiova.
Tot în 2024 va intra în producție și noul Ford Explorer electric.
Recent a fost relatat că producătorii americani de automobile General Motors și Ford se confruntă cu o provocare comună atunci când vor raporta rezultatele primului trimestru, săptămâna viitoare: să explice investitorilor de unde vor veni câștigurile în următoarele luni, pe măsură ce creșterea pieței vehiculelor electrice încetinește.
Încetinirea cererii globale de vehicule electrice, intensificarea concurenței din partea producătorilor de automobile chinezi și costurile mari de finanțare din SUA i-au forțat pe producătorii auto americani să întârzie investițiile și să reducă costurile în ultimele 12 luni. Odată cu încetinirea economiei Chinei și creșterea inflației din SUA, un impuls al creșterii macroeconomice pare încă îndepărtat, relatează Market Screener.
CITEȘTE ȘI FOTO Umbrărescu a adus mari utilaje la tunelurile Lugoj-Deva, pentru care a angajat mineriAcest lucru determină companii precum GM și Ford să se concentreze pe vânzările vehiculelor de bază pe benzină, din care obțin majoritatea profiturilor. Rezultatele de la GM și Ford sunt așteptate marți, respectiv miercuri.
Producătorii de automobile tradiționali din SUA, care se bazează în mare măsură pe vânzările de camioane mari și SUV-uri, au fost blocați de cheltuielile mai mari legate de electrificarea gamei lor de vehicule și de cererea inegală pentru vehicule electrice cu baterie.