Pasagerii aleși de Volkswagen vor avea ocazia să se plimbe cu mașinile ID.Buzz autonome, adică echipate cu toate tehnologiile specifice nivelului 4 de autonomie (Level 4 SAE). Compania derulează de circa un an teste cu mașinile, fără pasageri.
Chiar dacă la volan se va afla un specialist care să supravegheze automobilul pe perioada în care rulează în trafic, mașinile din flota VW echipate cu tehnologi de conducere autonomă vor parcurge singure traseul stabilit, încă de la plecare. La bord se vor afla pentru prima dată pasageri, în cadrul programului derulat de Volkswagen, care dorește să lanseze servicii de transport prin compania proprie.
Testele cu mașinile ID.Buzz, primele modele de transport pasageri cu propulsie electrică, se vor desfășura în Hamburg, pe trasee aprobate de autoritățile locale, care vor să susțină această inițiativă. Prima țintă este ca la finalul acestui an să poată fi deschise primele trasee de transport fără șofer. Până în 2026, VW și-a propus să aibă pe șosele o întreagă flotă
Intenția de testare cu pasageri fusese anunțată de mai mult timp, însă acum CEO-ul VW Vehicule Comerciale a anunțat oficial că încep testele și, în funcție de rezultate, vor fi programate cursele comerciale.
Volkswagen dezvoltă automobilele autonome împreună cu Mobileye, o companie specializată, după ce parteneriatul cu Ford, prin compania Argo AI, a eușuat, iar compania a fost închisă.
VW deține compania MOIA, care oferă deja servicii de transport de tip ride-sharing, în Germania, cu vehicule cu șofer.
Flota de vehicule autonome va fi supravegheată de un centru de monitorizare, care va urmări fiecare vehicul în parte și va putea inerveni de la distanță imediat ce o problemă ar putea pune în pericol pasagerii. Comunicațiile dintre centru și vehicule se realizează prin intermediul rețelei 4G sau 5G, din acest motiv fiind limitat la perimetrul în care acest serviciu acoperă 100% șoselele.
CITEȘTE ȘI Tesla pregătește concedieriServiciile de robotaxi sunt prevăzute în planurile VW atât pentru transportul pasagerilor, cât și pentru alte tipuri de servicii, de livrare de bunuri.
Compania MOIA oferă deja servicii de transport în sistem ride-pooling, un fel de maxi-taxi, cu 330 de microbuze cu motoare cu combustie și are deja un volum foarte mare de pasageri transportați. Mașinile sunt condusă însă de circa 900 de șoferi, care în viitor vor dispărea pur și simplu pentru a lăsa locul tehnologiei de conducere autonomă.
Autoritățile din Hamburg au estimat că un număr de 10.000 de microbuze autonome vor fi pe străzi în 2030. Acestea se vor adăuga actualei rețele de transport în comun și vor oferi servicii de tip shuttle, la cerere, fiind gândite ca alternative la transportul cu autoturismul propriu. Proiectul a fost finanțat cu 26 de milioane de euro și urmează să aducă la un loc compania de transport în comun Hochbahn, Moia, producătorii Holon și VW, dar și Institutul de Tehnologie din Karlsruhe și Autoritatea de Transport din Hamburg.
CITEȘTE ȘI Alfa Romeo renunță la numele Milano, pentru primul său model electric, la presiunea italienilor. Noul nume ales„Traficul în Germania va crește, motiv pentru care avem nevoie de noi forme inteligente de mobilitate, care să ne ajute să ne folosim eficient infrastructura. Conducerea autonomă poate fi cheia pentru ameliorarea aglomerației de pe drumurile din marile orașe, asigurând în același timp mobilitatea până la ușa din față. Naveta autonomă la cerere vine exact când am nevoie și mă duce direct la destinație” a explicat Volker Wissing, minsitrul federal pentru afaceri digitale și transport din Germania.
Analizele de piață din ultimul deceniu au sugerat în repetate rânduri că tehnologia de conducere autonomă va influența decisiv piața de automobile și va genera o sursă uriașă de venituri, de ordinul zecilor de miliarde de euro, în următorii ani. Între timp, însă, companiile au reevaluat aceste studii și unele au renunțat să mai dezvolte sau au amânat proiectele de conducere autonomă, considerând că viteza de implementare a fost supraestimată.