VW ID.Buzz, primul monovolum electric din Europa, a primit versiuni noi, la nivelul de intrare în gamă, dar și în zona de top. Clienții pot alege acum dintr-o paletă mai largă de prețuri și opțiuni de putere, inclusiv tracțiune integrală.
Volkswagen a anunțat extinderea gamei ID.Buzz „în jos și în sus”, cu o versiune entry-level bazată pe o baterie de numai 59 kWh, care reduce autonomia declarată de constructor la doar 330 km, dar și prețul, la un nivel care coboară sub 50.000 de euro, precum și o versiune cu tracțiune integrală, 4MOTION.
Noul ID.Buzz Freestyle devine astfel cel mai ieftin van electric de la VW, cu un preț de 49.998 euro, iar lângă el este introdus și Pure, care costă 54.127 euro, ambele având aceeași baterie și același motor de 125 kW (170 CP). Chargerul de la bord permite încărcarea cu până la 165 kW la stațiile DC, iar diferența dintre cele două versiuni este dată de dotările standard. De asemenea, sunt introduse noi culori ale caroseriei pentru cele două versiuni.
La partea superioară a gamei, ID.Buzz primește alte două versiuni, ambele cu tracțiune integrală 4MOTION. Una este ID.Buzz GTX, care devine astfel cel mai puternic membru al familiei ID.Buzz, cealaltă este ID.Buzz Cargo 4MOTION, versiune comercială destinată transportului de marfă, care aduce de asemenea un preț foarte bun pentru acest tip de caroserie.
ID.Buzz GTX va fi disponibil cu ampatament scurt și lung, cu două tipuri de baterie, de 79 și 86 kWh, prețurile sale începând de la 73.102 euro. Încărcarea pentru cele două baterii se poate face cu până la 185 kW și, respectiv, 200 kW. În ceea ce privește grupul motopropulsor, GTX devine cel mai puternic vehicul comercial al VW, cu o putere a sistemului de 340 CP (250 kW). Aceasta este obținută de cele două motoare amplasate fiecare pe câte o punte, capabile să ofere o accelerație de 6,1 secunde, de la 0 la 100 km (6,5 secunde pentru bateria de 86 kWh).
Crește în același timp și capacitatea de remorcare a acestui model, odată cu noile versiuni 4MOTION, până la 1800 kg (pentru ampatamentul scurt), iar greutatea maximă a remorcii a crescut la 800 kg. Nu în ultimul rând, autonomia oferită de baterii ajunge la 423 km pentru ampatamentul scurt și 475 km pentru ampatamentul lung.
CITEȘTE ȘI SURPRIZĂ Dacia Spring nu va mai avea o nouă generație - surseID. Buzz Cargo 4MOTION va fi de asemenea disponibil cu cea mai puternică motorizare, 340 CP, cu același sistem de tracțiune integrală, alimentat de bateria de 79 kWh, care are pe această versiune o autonomie de 432 km. Performanțele de remorcare și de greutate vor fi similare cu cele ale GTX. Prețul pentru Cargo 4MOTION este de 50.355 euro. Toate prețurile anunțate sunt valabile pentru piața din Germania, prima care primește aceste modele, în Europa.
Debutul comercial al noilor modele este diferit. Pe 20 august se dă startul precomenzilor pentru ID.Buzz GTX și Cargo 4MOTION, iar pe 3 septembrie, încep comenzile și se deschide configuratorul pentru ID.Buzz Pure.