Dacia Sandero a rămas în primele 10 cele mai vândute autoturisme din Europa, chiar dacă luna septembrie a adus schimbarea de generații, un moment care de obicei marchează o scădere firească în viața oricărui automobil. Un alt model fabricat în România, Ford Puma, face performanță pe piața auto europeană.
Cel mai vândut automobil al mărcii Dacia, Sandero, și-a păstrat un loc între liderii pieței de automobile din Europa, în luna septembrie, cu un volum foarte bun, de 19.745 de unități, depășind astfel VW Polo, în segmentul său, însă fiind depășit de alți competitori direcți, precum Renault Clio, Peugeot 208 și Ford Fiesta, după cum reiese din datele Jato Dynamics. Sandero intră într-o perioadă dificilă, cea în care se regăsește de obicei orice automobil când își schimbă generațiile, printr-un efect firesc de amânare a deciziei de cumpărare pentru clienți, care află că s-a lansat o nouă generație, dar nu o au la dispoziție în showroom-uri.
CITEȘTE ȘI FOTO Oportunitate de investiție: OMV Petrom SA scoate la vânzare mai multe proprietăți de interes în București și în țarăPractic, Sandero va intra, cel mai probabil, într-un ușor declin în lunile octombrie și noiembrie, până la anunțarea prețurilor și deschiderea comenzilor. Chiar dacă Sandero a pierdut două locuri în Top 10, față de august, a câștigat peste 5.000 de clienți, ceea ce reprezintă un salt uriaș.
Piața de automobile din Europa a crescut pentru prima dată în luna septembrie, de la începutul anului, pe fondul unei conjuncturi favorabile, respectiv o lună septembrie slabă, în 2019, dar și cu ajutorul unei cereri tot mai crescute de vehicule electrice.
CITEȘTE ȘI Cum să profiți de prețurile speciale ale pachetelor de service BMWVolkswagen Golf și-a conservat titlul de cel mai vândut automobil din Europa, după ce pierduse temporar această poziție în fața lui Renault Clio. Modelul francez a coborât însă simțitor, fiind depășit surprinzător de Opel Corsa, care se bucură de lansarea versiunii electrice Corsa-e în acest an. Ambele au înregistrat creșteri de aproape 10.000 de unități comparativ cu august.
CITEȘTE ȘI Studiul EY ”Revenirea la muncă. Noile condiții”: 60% dintre angajatori consideră că afacerea lor se află într-o „mare dificultate” din cauza Covid-19Creșteri masive au avut și Renault Captur sau Mercedes A Class.
Un alt model fabricat în România, Ford Puma, a reușit o nouă performanță în segmentul hibrid, unde a urcat pe locul al doilea în Europa, cu 12.251 de exemplare echipate cu motorul hibrid, fiind depășit doar de Toyota Corolla. Ford Puma a fost la numai un pas să intre în Top 10, cu un total de 17.910 unități înmatriculate în septembrie. O performanță pentru Puma a fost și cea în competiția cu Dacia Duster, fiind pentru prima dată când depășește modelul fabricat la doar 150 de kilometri distanță, la Mioveni.
Pe celelalte segemente de propulsie alternativă, cele mai vândute au fost Mercedes A Class, la PHEV, și Tesla Model 3, la BEV. În segementul electricelor 100% semnalăm apariția lui VW ID.3, pentru prima dată, cu aproape 8.000 de unități, amenințând pozițiile Tesla și a lui Renault Zoe.
Pe segmente, datele Jato arată o creștere nouă a segmentului SUV-urilor, unde Renault Captur (+22%), Peugeot 2008 (+27%) și Ford Puma (nou intrat) au fost cele mai vândute. Ponderea SUV-urilor în piața de autoturisme a urcat la 41,3% din total, fiind urmate de subcompacte (19%) și compacte (17,71%).