Greva declanșată de angajații companiilor care furnizează componente constructorului Ford generează pierderi foarte mari companiei și, în plus, crește exponențial timpul pe care clienții îl au de așteptat pentru a-și primi mașina.
Reprezentanții uzieni Ford din Saarlouis, Germania, unde în acest moment producția este oprită, susțin că pierderile se ridică la un milion de euro pe zi. Activitatea a fost blocată de greva uzinelor din parcul industrial Ford, uzine care produc mare parte din piesele cu care fabrica Ford construiește modelul Focus.
Fabrica a fost oprită sâmbătă, ca urmare a epuizării stocului de componente, după ce vineri muncitorii din fabricile furnizorilor încetaseră munca. Ei revendică semnarea unui contract social, prin care să le fie garantate locurile de muncă după oprirea fabricii Ford, în 2025.
Reprezentanții seindictului IG Metall susțin că nu există în acest moment nicio intenție de negocieri din partea companiilor afectate. Sunt cinci companii distincte afectate, Magna, Benteler, Tenneco, Rhenus și Lear, cu un total de circa 500 de persoane aflate în grevă.
Ford a anunțat anterior că va opri producția modelului Focus când acesta va ajunge la finalul ciclului de viață, adică în 2025. Planurile prevăd, conform unui contract semnat cu sindicatele, menținerea unui număr de 1000 de angajați, până în 2032, cu un salariu negociat, restul până la aproximativ 3000 de persoane urmând să fie concediați prin plecări voluntare sau prin ieșire anticipată la pensie, ori prin reconversie profesională.
Livrările modelului Focus vor începe să acumuleze întârzieri, odată cu declanșarea grevei, fiind pierdute până la 600 de mașini pe zi, la volumul anterior grevei.