Dealerii Ford care doresc să primească mașinile Ford fără unele echipamente electronice, pentru a le livra clienților, vor putea opta pentru această variantă, potrivit unor informații transmise de companie rețelei de dealeri. Ulterior, inginerii Ford vor instala și componentele lipsă.
O soluție de compromis pentru dealerii Ford din SUA, care s-au plâns că nu mai au stocuri și au nevoie de mașini, a fost aleasă de constructorul american, care intră astfel în rândul companiilor care propun clienților mașini cu dotrăi lipsă, din cauza crizei semiconductorilor. Este vorba despre livrarea autovehiculelor fără unele echipamente care se bazează pe cipurile cu semiconductori. În acest fel ar putea fi atinse două ținte: producția să nu stagneze până la deblocarea pieței de semiconductori, iar dealerii vor avea mașini pe care să le vândă clienților.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Decizia nu este definitivă, ea trebuie aprobată, iar participarea dealerilor la acest sistem va fi pe bază de voluntariat. Informația a apărut pe unele forumuri de marcă, provenind din zona rețelei de dealeri, care a fost invitată la negocieri. Problema cea mai importantă va fi cea a montajului, pentru că va fi nevoie de echipe pregătite să facă montajul echipamentelor lipsă ulterior livrării mașinii în parcul dealerilor.
Mașinile incomplete nu vor fi predate clienților înainte de a fi completate, dar ele ar putea elibera spațiile în care constructorul american depozitează acum aceste mașini, în zona fabricilor.
CITEȘTE ȘI Piața auto: România a rămas singura țară pe minus, din UEReprezentanții Ford nu au comentat informația, dar au precizat că se analizează toate variantele posibile.
Ford a anunțat anterior că actuala criză de semiconductori ar putea să genereze companiei o pierdere de circa 1 milion de vehicule.
În Europa, Ford a fost nevoită să întrerupă producția pentru mai multe săptămâni, parțial sau total, în perioada aprilie – mai, din cauza lipsei de componente bazate pe semiconductori.
Dacia, aflată în aceeași situație, a ales o metodă diferită pentru modelul Duster, care trebuie să fie produs și livrat înainte de demararea producției versiunii face-lift a SUV-ului fabricat la Mioveni. Astfel, pentru Franța, dealerii au decis să le ofere clienților posibilitatea de a primi mașina fără sistemul multimedia, care nu poate fi montat deocamdată pe mașini. În România, a fost găsit un partener care poate înlocui sistemul multimedia din fabrică cu unul similar after-market.