Ford a anunțat recent că are discuții cu mai mulți investitori interesați de uzina din Saarlouis, la care constructorul american dorește să renunțe. Până de curând, situația nu era deloc optimistă, deoarece niciunul dintre cei care au cerut informații nu avansase nicio propunere de negociere. Noi informații referitoare la uzină arată însă că marca BYD, cel mai mare producător de vehicule electrice din lume, este interesat să cumpere uzina.
„Build Your Dreams”, așa cum se numește compania chineză al cărei acronim BYD este mult mai cunoscut publicului larg, ar putea să cumpere fabrica Ford din Germania în care este produs în acest moment modelul Focus. Uzina a fost pusă de Ford pe lista neagră, a unităților care se închid odată cu restructurarea activităților companiei în plin proces de electrificare.
„Încercăm să găsim un investitor” a fost mesajul transmis de reprezentanții Ford, aflați în tensiuni cu sindicatele din această uzină. Primele informații publicate de presa din Germania arătau că sunt aproximativ 15 potențiali investitori care au solicitat informații referitoare la uzină.
Niciunul nu a mers mai departe, cel puțin deocamdată, dar există o veste bună din acest punct de vedere. Potrivit Wall Street Journal, BYD este interesată de fabrica din Saarlouis în care lucrează peste 4.000 de persoane, iar pentru a discuta, cei de la Ford se vor deplasa săptămâna viitoare în China.
Vestea este una foarte bună atât pentru Ford, cât și pentru angajați, dar ea trage un nou semnal de alarmă pentru industria auto din Europa, deoarece BYD este unul dintre cei mai puternici producători chinezi de automobile electrice, probabil cel mai mare, după numărul de mașini vândute anual.
BYD a intrat deja pe piața din Europa, atât pe zona de retail, dar și printr-un contract încheiat cu SIXT, prin care urmează să livreze companiei de închirieri uto 100.000 de autoturisme electrice în următorii șase ani. Cu un astfel de volum de autoturisme intrate pe șosele, este evident cât de mare va fi impactul intrării BYD în Europa, într-un interval de timp foarte scurt. Compania chineză a semnat deja contracte pentru primele showroom-uri, în Olanda, Germania, Suedia și Danemarca, și are demarate negocieri și cu rețele de dealeri din alte țări europene.
Primul automobil BYD care va ajunge pe piața din Europa va fi ATTO 3, primul SUV compact ce va ajunge la dealeri, dintr-o listă mai lungă, care va cuprinde și limuzina HAN și SUV-ul TANG, toate electrice.
Modelul Ford Focus ar urma să iasă din producție în 2025, când ajunge la finalul vieții, iar din acel moment fabrica nu va mai avea alocat niciun nou model. Același lucru se va petrece și cu modelul Fiesta, care iese din producție chiar în acest an, pentru a lăsa loc în uzina din Koln unui automobil electric.