Ford Motor Co a raportat venituri în creștere față de anul anterior, în trimestrul al treilea, având totodată și un profit peste nivelul prognozat de analiști, afectat însă de o taxă specială generată de schimbarea strategiei de vehicule electrice, în valoare de aproximativ un miliard de dolari.
Ford a avut venituri în trimestrul al treilea de 46 miliarde dolari, în creștere cu 5 procente față de perioada similară din 2023, fiind al zecelea trimestru consecutiv de creștere de la un an la altul. Profitul operațional, respectiv EBIT ajustat, a fost de 2,6 miliarde dolari, în creștere cu 352 milioane de dolari, ca urmare a creșterii volumului de mașini vândute și a îmbunătățirii mixului de produse.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Divizia Ford Pro a generat 1,8 miliarde de dolari din EBIT, având o marjă foarte bună, de 11,6%, la venituri de 15,7 miliarde dolari și în creștere cu 13% față de anul trecut.
Venitul net al Ford a fost de 0,9 miliarde dolari, fiind mai mic cu 300 de milioane de dolari față de nivelul din 2023, din cauza unei taxe de un miliard de dolari. Taxa este strâns legată de decizia Ford de a nu mai construi vehicule electrice conform planurilor anterioare, plata sa fiind generată de nerespectarea unor obligații asumate față de guvern, care a subvenționat investițiile în mașini electrice. Ford și-a anunțat anterior schimbarea strategiei, ca urmare a deteriorării piețe de vehicule electrice, astfel că va investi în producția de mașini cu combustie și hibride.
Divizia de vehicule cu combustie a înregistrat venituri mai mari cu 3 procente, la 26,2 miliarde dolari, în pofida scăderilor vânzărilor cu 2%, ca urmare a opririi producției unor modele care nu mai erau profitabile. Pe segmentul hibrid, vânzările au crescut cu 30%, acest tip de propulsie având o pondere de 9% din total.
Divizia Ford e, care cuprinde afacerea cu automobile electrice, și-a îmbunătățit parametrii financiari, având o reducere a costurilor de 500 de milioane de dolari, dar a rămas în continuare principala sursă de pierderi, cu un minus de 1,2 miliarde dolari în trimestrul al treilea. Reducerea a fost frânată de tendința generală de pe piața de mașini electrice, de reducere a prețurilor.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Cifrele care arată cum domină Dacia Bigster segmentul C-SUV. Care sunt principalii concurențiPe toate cele nouă luni care au trecut de la începutul anului, Ford Blue, divizia de mașini cu combustie, a generat venituri de 74,7 miliarde dolari, având în continuare o scădere care s-a redus la un procent, în timp ce divizia de electrice, Model e, a avut venituri de 2,4 miliarde dolari, o scădere de 43% față de anul anterior și o pierdere operațională de 3,68 miliarde dolari, care anulează practic profitul de 3,7 miliarde dolari obținut de Blue. În același timp, Ford Pro a avut venituri de 50,7 miliarde dolari, cu un EBIT de 7,38 miliarde dolari și o marjă de 14,6%.
Vânzările de mașini electrice ale Ford, în primele nouă luni, au fost de 68.000 de unități, în scădere cu 17% față de anul trecut. Pierderea pe fiecare vehicul electric vândut, cu toate costurile incluse, s-a micșorat la 54.220 dolari.
CITEȘTE ȘI FOTO Nicușor Dan anunță reparații la carosabilul din zona Piața Unirii. Modificări și în transportul publicFord a anunțat valoarea dividendelor pe care le va plăti acționarilor pe 2 decembrie la 15 cenți pe acțiune.
Prognozele pentru acest an anunțate de Ford includ un EBIT ajustat de 10 miliarde de dolari, din care 9 miliarde vin de la Ford Pro. Divizia de electrice, Model e, are prognozată o pierdere totală de 5 miliarde de dolari, iar Ford Credit urmează să genereze un EBIT de 1,6 miliarde dolari.