Ford a anunțat oficial concedieri în Europa, oprirea producției C-Max și închiderea unor fabrici

Ford a anunțat oficial concedieri în Europa, oprirea producției C-Max și închiderea unor fabrici
scris 10 ian 2019

Ford a anunțat oficial ieșirea din fabricație a unor modele și reducerea de locuri de muncă în uzinele europene, într-un amplu plan de restructurare a business-ului din Europa.

Planul a fost avansat de la finele anului trecut.

Urmărește-ne și pe Google News

Acum, Ford Europe a prezentat oficial planul de restructurare, care țintește obținerea unei marje de profit de 6 procente „pe termen lung”, fără a fi precizat un deadline. În 2019 și 2020 vor avea loc cele mai ample acțiuni de reducere a costurilor: concedieri, închiderea unor fabrici și oprirea din producție a unor modele.

Printre cele mai imporante măsuri anunțate de Ford se numără ieșirea din fabricație a modelelor C-Max și Grand C-Max, în uzina din Saarlouis din Germania, oprirea producției la uzina de cutii de viteze din Bordeaux, Franța, revizuirea business-ului din Rusia, unde funcționează un joint-venture local, și comasarea unor activități din Marea Britanie.

Plan de restructurare pe fondul unei situații descrise ca \ CITEȘTE ȘI Plan de restructurare pe fondul unei situații descrise ca "furtuna perfectă": Jaguar Land Rover va desființa 5.000 de posturi

De asemenea, în privința angajaților, măsurile anunțate vizează, teoretic, toate unitățile de producție, anunțul precizând doar că „îmbunătățirile costurilor structurale vor fi susținute prin reducerea surplusului de forță de muncă de-a lungul tuturor funcțiilor - salariați și cu ora”. În această fază, ceea ce s-a anunțat este că „Ford țintește reducerea costurilor cu forța de muncă, cât de mult posibil, prin plecări voluntare în Europa și va lucra îndeaproape cu partenerii sociali și alți acționari pentru atingerea acestui obiectiv”. În acest sens urmează consultări cu sindicatele și ceilalți parteneri sociali.

„Luăm măsuri decisive pentru a transforma business-ul Ford în Europa”, a declarat Steven Armstrong, vicepreședinte Ford și președinte pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa. „Vom investi în vehicule, servicii, segmente și piețe care susțin cel mai bine un bisness profitabil sustenabil pe termen lung”.

Business-ul Ford în Europa va fi împărțit în trei divizii principale: Vehicule Comerciale, Autoturisme și Importuri, astfel încât fiecare din sectoare să urmărească atingerea parametrilor de performanță stabiliți.

Anunțul Ford mai face referire la lansarea de versiuni electrice pentru fiecare model din gamă, dar și de versiuni hibrid, mild-hibrid și plug-in hibrid. De asemenea, anunțul Ford amintește de o potențială alianță cu Volkswagen AG, pentru a susține creșterea segmentului comercial, fără a se referi și la celelalte segmente despre care s-a scris în ultima perioadă, respectiv vehicule electrice și autonome.

Nu în ultimul rând, compania Ford Sollers din Rusia, un joint-venture care nu are rezultate remarcabile, va fi revizuită, pentru a fi îmbunătățită sau închisă, se mai arată în comunicatul oficial.

Pentru a îmbunătăți performanțele financiare, va fi urmărită profitabilitatea întregului portofoliului de modele, prin reducerea complexității produselor, urmând a fi optimizate cele mai profitabile configurații de modele, dar și creșterea volumelor celor mai profitabile linii de vehicule.

Toyota Motor recheamă 1,7 milioane de vehicule la nivel mondial, din cauza airbag-urilor Takata CITEȘTE ȘI Toyota Motor recheamă 1,7 milioane de vehicule la nivel mondial, din cauza airbag-urilor Takata

Referirea indirectă la uzina din România, prin succesul modelului EcoSPort pe piața europeană, este un semnal încurajator privind riscurile minime pe care angajații de la Craiova le au în privința unor eventuale reduceri de locuri de muncă.

În privința modelelor de import, Ford a anunțat că, pe lângă Mustang și Edge, vor mai fi lansate încă un SUV (în aprilie 2019) și un vehicul complet electric inspirat din Mustang (în 2020).

Ford are peste 50.000 de angajați în Europa și a anunțat, în trimestrul trei al lui 2018 o pierdere de 245 milioane euro, mai mare decât în anul anterior. Numărul de angajați care vor fi concediați nu a fost anunțat, dar este vorba despre mii de persoane, potrivit ultimelor estimări.

Ford a anunțat oficial concedieri în Europa, oprirea producției C-Max și închiderea unor fabrici
viewscnt
Afla mai multe despre
ford
concedieri ford
saarlouis
c-max
grand c-max
ford europe