BYD vrea să depășească Volkswagen, Tesla și Stellantis și să devină în acest deceniu cel mai mare vânzător de vehiculele electrice pe baterii (BEV) din Europa, a afirmat Michael Shu, directorul pentru Europa al grupului auto chinez, informează publicația Financial Times (FT).
Pentru îndeplinirea acestui obiectiv, BYD intenționează să facă „investiții majore” în fabrici, în rețelele de dealeri și în activități de marketing în regiune, pentru a convinge automobiliștii să cumpere vehiculele sale electrice și hibride, a declarat Shu la conferința Financial Times dedicată viitorului automobilelor, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acesta a adăugat: „Suntem încrezători că vom putea ajunge la o poziție de vârf” înainte de finalul deceniului. Ne îndreptăm spre viitorul stadiu în care vom decide investiții majore în Europa, „în valoare de miliarde de euro”.
Planurile BYD includ un model cu preț redus bazat pe Seagull, care se vinde în China pentru mai puțin de 10.000 de dolari. Versiunea pentru Europa a modelului ar urma să coste sub 20.000 euro, a explicat Shu.
Sunt cele mai îndrăznețe declarații privind ambițiile BYD în Europa, care este una dintre cele mai competitive piețe auto din lume.
BYD, susținut de Berkshire Hathaway al lui Warren Buffett, a depășit anul trecut Tesla devenind cel mai mare brand global de vehicule electrice și este perceput de către liderii occidentali din industrie drept cea mai mare amenințare la adresa producătorilor auto europeni.
Comisia Europeană a lansat, în octombrie, o investigație asupra industriei chineze de vehicule electrice. Ancheta, programată să dureze 13 luni, caută să stabilească dacă vehiculele electrice mai ieftine produse în China beneficiază în mod incorect de subvenții de stat.
În schimb, Shu a declarat că firma intenționează să-și producă mașinile „în Europa pentru Europa”, o decizie care ar urma să ajute grupul chinez să evite eventualele sancțiuni și ar afecta eforturile UE de a preveni un influx de modele din China.
„Transportarea mașinilor din China în Europa nu este o strategie pe termen lung. Producția de plan local va fi strategia pe termen lung”, a declarat oficialul BYD.
Deja compania construiește o nouă fabrică în Ungaria care va produce, anul viitor, primele mașini, iar BYD analizează posibile locații pentru construirea unei a doua uzine în 2025.
CITEȘTE ȘI VIDEO Imagini inedite - Grupul austriac PORR avansează puternic cu tunelurile în galeria Autostrăzii Sibiu-PiteștiPe lângă vehiculele electrice pe baterii, BYD va produce și va vinde și vehiculele hibride plug-in în Europa, parțial pentru că regiunea instalează lent infrastructura de încărcare, a explicat Shu.
Conform datelor Schmidt Automotive Research, în primul trimestru din 2024, cota de piață a BYD pe segmentul BEV din Europa Occidentală a fost de doar 1,7%.
În timpul conferinței FT, directori de top de la Nissan, Peugeot, Volkswagen și Hyundai au avertizat asupra concurenței ridicate din partea producătorilor auto din China, care dispun de tehnologie avansată, în special pe segmentul bateriilor pentru EV.
Totuși, BYD a înregistrat un declin de 42% al livrărilor EV în primul trimestru din 2024, comparativ cu ultimele trei luni din 2023, pe fondul reducerii cererii și a concurenței ridicate de din China, cea mai mare piață auto din lume.