Producătorii de mașini, guvernele și Comisia Europeană sunt din ce în ce mai îngrijorați de mașinile chinezești alimentate cu baterii, dar există o altă amenințare pentru transport: autobuzele electrice urbane, relatează Politico, preluat de Hotnews.
25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie
În timpul aceste săptămâni, președintele chinez Xi Jinping a efectuat un turneu de șase zile în trei state europene: Franța, Serbia și Ungaria. Un punct de tensiune important în timpul vizitei a fost ancheta UE privind vehiculele electrice din China. Statele europene acuză că acestea sunt subvenționate în mod nedrept și astfel capată un avantaj incorect față de cele produse în Europa.
![Sondaj Dacia: Câți pietoni se simt în siguranță](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33239/21588832/1/traversare.jpg?width=151)
O cincime dintre vehiculele electrice vândute în Europa anul trecut au fost din China, iar ONG-ul ecologic Transport & Environment se așteaptă ca aceasta să crească la un sfert în acest an.
Există îngrijorări similare cu privire la sectorul autobuzelor: faptul că China ar putea folosi amploarea pieței sale interne - unde aproape toate autobuzele sunt electrice - și costurile sale de producție mai mici pentru a zdrobi rivalii europeni. Dar, deocamdată, Bruxelles-ul respinge solicitările industriei de a examina producătorii chinezi de autobuze pentru subvenții neloiale.
![VIDEO O dronă lansată din Ucraina a provocat un incendiu la rafinăria rusă din Volgograd, potrivit guvernatorului regional](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33238/21588671/1/rafinarie-volgograd.jpg?width=151)
„Amenințările la adresa competitivității industriei includ concurența globală acerbă, producătorii chinezi de autobuze care au câștigat deja cote de piață în UE de-a lungul unui număr de ani”, a declarat Thomas Fabian, director pentru vehicule comerciale la asociația de lobby auto ACEA.
Industria se schimbă rapid datorită deciziei UE de a interzice vânzarea de autobuze care emit dioxid de carbon până în 2035, cu o țintă intermediară de reducere a emisiilor cu 90% în 2030. Aceasta crește piața pentru autobuze care nu utilizează combustibili fosili și în special autobuze electrice.