Ferrari a înregistrat un volum record de vânzări în 2019 și se pregătește pentru un an și mai bun, cu lansări noi și venituri în creștere.
Ferrari a anunțat că a vândut 10.131 automobile în 2019, în creștere cu aproape 10% față de 2018, fiind pentru prima dată când marca italiană trece de pragul de 10.000 de unități. Veniturile nete în aceste condiții au crescut la 3,76 miliarde euro, cu peste 10% mai mult decât în 2018. Rezultatul net înainte de taxe și deprecieri a fost de 1,27 miliarde euro, cu 14% mai mare, respectiv valoarea EBIT fiind de 917 milioane de euro. Marja EBIT rămâne cea mai mare din industria auto, cu 24,4%.
Profitul net a fost de 699 milioane de euro, cu o valoare aproximativă de 69.000 de euro profit pentru fiecare mașină vândută, cu o marjă de profit de 18,5%, de asemenea, cea mai mare, peste cea realizată de Porsche. Veniturile din vânzarea autombilelor și pieselor de schimb s-a ridicat la 2,92 miliarde euro. Veniturile din sponsorizări, din activități comerciale, inclusiv din Formula 1 (drepturi și alte venituri) au crescut la 538 milioane euro.
CITEȘTE ȘI FOTO Google Maps primește o interfață nouă la ceas aniversarSuccesul afacerilor Ferrari din 2019 i-a determinat pe șefii companiei să ridice prognozele pentru 2020, cu venituri nete de peste 4 miliarde euro (estimare inițială 3,8 miliarde) și o valoare EBIT de 0,95 - 1 miliard euro.
Potrivit companiei, rezultatele bune se datorează în special creșterii cu 11,2% a vânzărilor modelelor cu motoare V8 și creșterii cu 4,6% a modelelor cu motoare V12. Vânzările în creștere ale Ferrari Portofino și 812 Superfast, dar și primele livrări ale lui F8 Tributo, Ferrari Monza SP1 și SP2 au fost balansate de vânzări mai slabe pentru familia 488, cu modelele 488 GTB și 488 Spider aflate la finalul vieții.
Vânzările din China, Hong Kong și Taiwan au crescut cu 20,3%, fără să fie afectate de scăderea pieței din această regiune, în timp ce în regiunea EMEA au crescut cu 15,8%. Ferrari a înregistrat și scăderi în cele două Americi, cu 3,3%, acestea fiind puse pe seama rebalansării date de lansările de produse și de listele de așteptare.
Ferrari este o companie controlată de familia Agnelli, prin vehiculul de investiții Exor NV, al cărui președinte este John Elkan, președintele Fiat Chrysler. Compania este condusă de Louis Camilleri, care a preluat postul de la Sergio Marchionne, decedat în 2018. Printre țintele noului șef al companiei se numără și transformarea Ferrari în marcă de lux completă, astfel încât veniturile din alte bunuri decât automobilele să crească substanțial în următorii ani, până la 10% din câștiguri. De altfel, acțiunile Ferrari au crescut vertiginos de la preluarea companiei de Camilleri, cu circa 40%.