Strategia Ferrari, de majorare a prețurilor, a condus la creșterea veniturilor și a profitului la un nou nivel record pentru companie, mult peste cel al principalilor competitori.
Pe fondul unei cereri tot mai mari și a ritmului de producție limitat, Ferrari și-a majorat veniturile în trimestrul 1 al anului, pe fondul creșterii vânzărilor cu 9,7%. În total, cele 3.567 de automobile sport de lux vândute de Ferrari în intervalul ianuarie – martie 2023 au generat venituri totale de 1,4 miliarde euro, cu peste 20,5% mai mult decât în anul anterior.
În aceste condiții, profitul operațional al constructorului italian s-a majorat cu 27%, la 537 milioane de euro, mult peste estimările anterioare ale analiștilor. Profitul net al Ferrari, în primul trimestru, a ajuns la 297 milioane de euro, cu 25% peste cel din anul anterior.
Marja profitului operațional a crescut la o valoare dublă față de cea pe care o înregistrează unii dintre rivalii mărcii, respectiv 37,6%, în creștere cu 2 puncte procentuale față de anul trecut, în timp ce marja profitului net a depășit 20% din vânzări.
Cea mai mare piață a Ferrari a rămas în acest an Europa plus Orientul Mijlociu și Africa (EMEA), cu peste 1.500 de autoturisme vândute, dar în scădere față de anul trecut cu 200 autoturisme. În același timp, America (cumulat), a avut aproape 1.000 de autoturisme Ferrari vândute, aici fiind înregistrată și cea mai mare creștere față de anul trecut (plus 304 autoturisme, 46%). În China, volumul vândut a crescut cu 19%, la 400 de autoturisme.
Șeful Ferrari, Benedetto Vigna, a declarat că marca italiană are o listă de comenzi care acoperă producția pe următorii doi ani. „Încă un trimestru excepțional pentru Ferrari. Creștere de două cifre pentru principalii parametri, cu o marjă EBITDA de 37,6% atingând un nou record și un profit net de 297 de milioane de euro”, a declarat CEO-ul Ferrari.
„Registrul nostru de comenzi se întinde deja până în 2025 cu un portofoliu de produse premiate. Am decis să redeschidem comenzile pentru Purosangue, suspendate din cauza unei cereri inițiale fără precedent, și am lansat Roma Spider pentru a ne îmbogăți și mai mult oferta. Suntem pe drumul cel bun în călătoria noastră de electrificare atât a mașinilor sport, cât și a infrastructurii din Maranello”.
În 2025, Ferrari va lansa primul automobil cu propulsie 100% electrică.