Compania germană BMW a obținut un profit operațional majorat cu peste 3 puncte procentuale în primul trimestru al anului, peste așteptările analiștilor, și asta în pofida un scăderi ușoare a vânzărilor în intervalul analizat.
BMW a reușit să-și majoreze veniturile totale la 36,8 miliarde euro, cu 18,3% peste nivelul din 2022 și cu un plus de 5,7 miliarde euro, în pofida unui declin al vânzărilor de 1,5% (circa 8000 de vehicule). Există și un paradox în bilanțul prezentat de constructorul german, la nivelul profitului EBT, care a scăzut dramatic, cu 58%, dar asta numai din cauza consolidării, în urmă cu un an, a activităților din China ale Brilliance Automotive.
Exclusiv din activitățile curente ale companiei, profitul operaționala a crescut la 5,3 miliarde euro, cu 58,5%, cea mi mare parte, segmentul auto, având o contribuție de 3,77 miliarde euro, cu 60% peste cea din 2022.
CITEȘTE ȘI FOTO Valea Plângerii pe A7 Ploiești-Buzău lot 2. „Șantierul“ este aproape încremenit între lanurile de rapițăȘi marja de profit s-a majorat la 12,1% pe segmentul auto (de la 8,9%), iar pe toate activitățile aceasta a ajuns la 13,9% (declin de la 39,3%, o valoare influențată de consolidarea activităților din China).
Veniturile din activități financiare s-au menținut relativ constante, la 8,8 miliarde euro (creștere de 4 procente).
Profitul net pentru trimestrul 1 al acestui an a fost de 3,66 miliarde euro, cu 64% sub cel din 2022, determinat însă de consolidarea Brilliance.
În Europa, chiar dacă în primul trimestru vânzările au scăzut, compania estimează creștere pentru acest an. Aceeași situație este întâlnită și pe piața din China, unde vânzările au fost mai mici cu 6 procente, însă ultimele două luni au adus o revenire pe creștere a vânzărilor BMW.
În total, BMW Group a livrat în primul trimestru 588.138 autovehicule, din care 517.957 au aparținut mărcii de bază, BMW (-0,4%). Mini a înregistrat un declin mai mare, de aproape 10 procente, cu un total al livrărilor de 68.541 unități, cu circa 7.000 sub cele din 2022.
Șeful BMW Group, Oliver Zipse, țintește o creștere a vânzărilor pe toate piețele, cu procente de două cifre pe segmentele superioare și de lux: „Ne așteptăm ca livrările Grupului să fie puțin mai mari în acest an, comparativ cu 2022, deoarece continuăm să ne dezvoltăm pe comenzile solide primite. Acest lucru se aplică în mod egal – și aceasta este o calitate deosebită – modelelor noastre complet electrice și vehiculelor noastre cu propulsie convențională”.
CITEȘTE ȘI Senatorii își cumpără 22 de Skoda Superb, cu un milion de euro, printr-o licitație cu un singur ofertant. Dealerul a mai vândut 20 de limuzine Parlamentului, anul trecutZipse se bazează foarte mult pe China, unde spune că stă mai bine decât alți competitori. „Astăzi, China este deja cel mai mare motor de creștere pentru mobilitatea electrică. Pentru prima dată, BMW a prezentat la Auto Shanghai doar modele electrificate. Acestea au inclus i7 M70xDrive, XM Label Red și versiunea cu ampatament lung iX1 pe care le construim „în China pentru China”. Nu este un secret pentru nimeni faptul că piața BEV din China este extrem de competitivă – și în egală măsură atât în rândul jucătorilor consacrați, cât și al celor noi.
Mai mulți producători reduc în prezent prețurile – în unele cazuri, substanțial – pentru a câștiga cotă de piață. La BMW Group, avem o poziție puternică în China. În primul trimestru al anului 2023, am vândut acolo semnificativ mai multe BEV decât concurenții noștri consacrați și, de asemenea, mai mult decât mulți producători noi. Până la sfârșitul acestui an, BMW Group va oferi deja 11 vehicule BEV în China pentru toate mărcile noastre”.