Carnetul de comenzi al Ferrari este plin până în 2025, când intenționează să lanseze primul său vehicul complet electric, a declarat joi producătorul de mașini sport de lux, în timp ce și-a majorat prognoza de profit pentru acest an, scrie Reuters.
Profitul de bază din al treilea trimestru a depășit estimările, datorită puterii de stabilire a prețurilor și atracției continue a adăugărilor personalizate la mașinile sale, scrie G4Media.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Carnetul de comenzi rămâne la cele mai înalte niveluri, reflectând cererea puternică în toate zonele geografice, acoperind întregul an 2025”, a declarat directorul general Benedetto Vigna.
Vigna le-a spus analiștilor că toate modelele Ferrari, cu excepția unuia, au fost efectiv epuizate pentru următoarele luni.
Tonul său a fost net mai optimist decât cel al rivalului german Porsche, care a avertizat săptămâna trecută că sectorul de lux resimte efectele precauției consumatorilor pe măsură ce cresc ratele dobânzilor.
Vigna a confirmat că Ferrari, celebru pentru mașinile sale de înaltă performanță pe benzină, este pe cale să lanseze primul său vehicul complet electric în ultimul trimestru al anului 2025.
Vehiculul se află în prezent în faza de prototip, iar noul „ebuilding” în care va fi construit la sediul companiei din Maranello, în nordul Italiei, urmează să fie inaugurat în iunie anul viitor.
„Cu o nouă unitate de producție, un potențial hypercar și un model BEV (electric), toate acestea fiind așteptate să sosească în următoarele 24 de luni, investitorii consideră că Ferrari se îndreaptă spre o altă fază interesantă din istoria companiei”, au afirmat analiștii Bernstein într-o notă.
CITEȘTE ȘI Dacia crește din nou și surclasează Citroen pe propria piațăHibrizi în creștere
Livrările din acest trimestru au fost impulsionate de familiile 296 și SF90, în timp ce 812 Competizione A și Purosangue cu patru locuri au fost în faza de accelerare. F8 Spider se apropia de finalul ciclului său de viață.
Portofoliul de produse din trimestru a inclus nouă modele cu motor cu combustie internă și patru modele cu motor hibrid. Livrările de modele hibride au atins 51,0% din totalul livrărilor din trimestru.
Compania se așteaptă acum ca profitul său ajustat înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare să ajungă la cel puțin 2,25 miliarde de euro în acest an, față de o previziune anterioară – și deja îmbunătățită – de 2,19-2,22 miliarde de euro.
În perioada iulie-septembrie, EBITDA ajustat al Ferrari a urcat cu 37%, la 595 milioane de euro, depășind așteptările analiștilor de 560 milioane de euro, potrivit unui sondaj Reuters.