Piața de automobile din Spania nu și-a revenit la fel de bine ca în Franța, acolo unde a fost deja lansat programul de subvenționare a achizițiilor de mașini în sistem “Rabla”. Înmatriculările din Spania în iunie au fost mai mici decât cele de anul trecut cu 37%, reducându-se parțial declajaul înregistrat în lunile de blocaj total.
Dacia se menține în continuare în zona de scădere față de anul trecut, pe piața din Spania, având un declin mai mare decât piața, 39%, cu 3.611 vehicule înmatriculate în iunie, comparativ cu aproape 6.000 anul trecut, în aceeași lună. Spania a raportat 82.651 de vehicule înmatriculate în luna a șasea, cu 36,7% mai puține decât în 2019. Ibericii nu au pornit încă programul de relansare, anunțat de guvern, astfel că populația este retincentă în achiziții în continuare.
Dacia a reușit să se mențină în topul celor mai vândute autovehicule cu Sandero, cu 2.311 unități, al treilea cel mai vândut autoturism din această țară în iunie și al doilea în clasamentul celor șase luni care au trecut din 2020, cu 8.671 exemplare înmatriculate, fiind depășit doar de Seat Leon.
Celelalte mărci de pe piața spaniolă au avut evoluții diferite, în special mărcile premium fiind mai predispuse la revenire. De altfel, Porsche și Volvo sunt singurele branduri de pe piață care au înregistrat o creștere în luna iunie, cu 235 de vehicule vândute (9%) și, respectiv, 1.861 (15,2%). BMW a pierdut 31%, Mercedes-Benz doar 15%, Audi - 21%. Renault, una dion mărcile preferate de spanioli, a avut o scădere de 40% în iunie.
Pe întreg anul, piața are un declin de 51% în acest moment, iar Dacia chiar mai mare, 53%, cu 13.848 vehicule, față de aproape 30.000 câte înmatricula anul trecut.