Organizatorii salonului auto IAA din Germnania, care până anul trecut a fost organizat în Frankfurt, au anunțat conceptul viitorului salon, care din 2021 se mută în München. Orașul bavarez a concurat cu alte șase orașe pentru dreptul de organizare și a primit două ediții, plus una opțional.
Asociația producătorilor de automobile din Germania, VDA, a susținut prima conferință de prezentare a noului Salon Auto din Munchen IAA, cel care ia locul celebrului salon din Frankfurt, care și-a epuizat resursele. Un nou concept, axat pe mobilitate și pe soluții inteligente de transport, ar trebui să atragă din nou atenția publicului și mai ales a expozanților, pentru a menține profitabil acest eveniment al industriei auto. Pentru a fi desemnat ca oraș al salonului, unul din cele două cele mai mari saloane ale Europei, alături de cel din Paris, Munchen a trecut printr-un proces de selecție și apoi printr-unul de negocieri, în care municipialitatea a oferit asociației argumente turistice, de infrastructură și economice, pentru a convinge. În urma negocierilor, orașul Mucnhen a primit dreptul de a organiza două ediții, 2021 și 2023, plus opțiune pentru ediția din 2025.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit noului concept de salon prezentat de șefii VDA și cei ai landului Bavaria, salonul va fi nu doar o expoziție de mașini, ci și o platformă de mobilitate a viitorului și un forum de dialog în același timp. Pe lângă standurile clasice, din cadrul Muchen Messe, va exista un Open Space, o zonă urbană în care vor exista spații de expunere și de formuri interactive, situate în diverse puncte din oraș, inclusiv în piețele celebre, Marienplatz și Odeonsplatz, pentru concepte și tehnologie, precum și Blue Lane, un traseu care va conecta expoziția de centrul orașului sub forma unui circuit de teste pentru mașinile concept, care va include însă zone de trafic și transport în comun, pentru o experiență reală. Cel mai probabil, aici vor fi testate vehicule autonome. O noutate va fi și lungimea salonului, de numai șase zile, față de două săptămâni cât dura vechiul salon din Frankfurt.
Oficialii prezenți la lansarea conceptului, noul președinte VDA, Hildegard Muller, președintele landului Bavaria, Markus Soder, primarul Munchen, Dieter Reiter, și Klaus Dittrich, CEO al Messe Munchen, au subliniat în fiecare declarație importanța transportului eficient, a protecției mediului și a mobilității viitorului. Însă esența acestei acțiuni, în acest moment, a fost punctată de managerul pavilionului expozițional din oraș: “Repoziționarea IAA este una dintre cele mai provocatoare misiuni în afacerile cu târguri comerciale internaționale și o oportunitate unică pentru Munchen”, a spus Dittrich.