Vânzările Dacia în primele zece luni ale anului au crescut cu aproape 7 procente în acest an, pe toate piețele globale pe care marca este prezentă, potrivit datelor Profit.ro. În luna octombrie, Dacia a reușit un salt de 16 procente, pe o piață auto internațională care a crescut cu 8,4%.
Dacia continuă să genereze vânzări mari, în creștere, pentru grupul Renault, fiind singura marcă a grupului care a raportat un avans în luna octombrie.
Cu un volum de 43.000 de autovehicule livrate către clienți, Dacia a vândut luna trecută cu peste 5.700 de unități mai multe decât în octombrie 2021, creșterea de 15,4% fiind susținută de cele două modele-vedetă ale mărcii, Duster și Sandero.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acesta din urmă a înregistrat un volum de 18.800 autoturisme vândute, cu circa 3.800 mai multe decât în urmă cu un an, în timp ce Duster a avut un plus de 3.500 de unități față de anul anterior. Creșterea a fost ponderată de Spring, care a înregistrat prima sa scădere a vânzărilor de la lansare.
Motivul este faptul că octombrie 2021 a fost prima lună de livrări, cu un volum foarte mare realizat. Acum, cele 2.100 de vehicule Spring livrate au fost cu peste 3.000 mai puține. Nu în ultimul rând, vânzările în creștere ale Dacia au fost susținute de noul Jogger, care a reușit să ajungă la 4.100 de clienți, compensând parțial pierderile generate de dispariția Dokker și Lodgy (circa 2000 de unități în octombrie 2021, respectiv peste 20.000 de unități în primele 10 luni ale anului anterior).
După zece luni, Dacia are o valoare bună a creșterii, 6,3%, pe o piață auto globală care are o scădere de aproape 1%, în special din cauza crizei de semiconductori. Volumul total al autovehiculelor Dacia vândute în intervalul ianuarie – octombrie a ajuns la 465.500 unități, cu peste 26.000 mai multe decât cele livrate în 2021, în perioada similară.
CITEȘTE ȘI FOTO Testele GreenNCAP: Dacia Spring, cea mai eficientă mașină electrică din EuropaCel mai vândut model Dacia în acest an rămâne Sandero, cu aproape 190.000 de unități, acesta fiind urmat, ca de obicei, de Duster, cu peste 160.000 de unități vândute. Noul Jogger a adunat până acum un volum de 44.300 unități, iar Spring a reușit să vândă 33.500 unități.
Cu excepția modelelor scoase din producție sau care au primit o nouă generație, toată gama Dacia a înregistrat creșteri consistente. Cea mai mare pierdere pentru Dacia vine în continuare din segmentul de vehicule comerciale, acolo unde în 2021 înregistra, pe primele 10 luni, aproape 33.000 de unități vândute, iar acum mai are doar aproximativ 4.000 de unități, toate versiuni ale turismelor din gamă.
În Europa, Dacia a vândut în acest an 390.000 de autoturisme, în creștere cu 55.000 de unități față de anul trecut, respectiv 16,3% mai multe, după ce luna octombrie a adus un volum de 35.000 de autoturisme livrate. Cele mai multe mașini vândute au fost Sandero (165.500 unități), urmate de Duster (128.000 unități). Jogger și Spring au vândut în Europa întregul volum înregistrat la nivel global, deoarece acestea nu sunt disponibile deocamdată pe alte piețe.
Grupul Renault a vândut în luna octombrie, în total, 167.000 de autovehicule, în scădere cu 15,6% față de anul trecut. Diferența de peste 30.000 de vehicule vine nu doar din scăderea de circa 6% a mărcii Renault, ci și din dispariția mărcii Lada (29.000 de unități în 2021). Pe primele zece luni ale anului, grupul Renault a livrat 1,6 milioane de vehicule, cu peste jumătate de milion mai puține decât în urmă cu un an, respectiv o scădere de 26%, ceea ce a condus la o pierdere de peste 1 punct procentual a cotei de piață a grupului, la nivel global (2,5%).
În România, grupul Renault a vândut în acest an aproximativ 40.000 de autovehicule, cu 7 procente mai multe decât în urmă cu un an, astfel că mărcile Dacia și Renault au înregistrat o creștere ușoară a cotei de piață, la 33,9%, a doua cea mai mare pondere pe care compania franceză o înregistrează pe piețele pe care este prezentă (în Maroc, cota Renault plus Dacia depășește 40%).