Primul trimestru din 2018 a adus schimbări în piața auto din România, cu creșteri, în primul rând, dar și evoluții diferite pentru actorii din piață. Topul celor mai vândute autoturisme din România s-a modificat față de anul trecut, când a fost eliminată taxa auto.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Evoluția pieței de autoturisme în primul trimestru din acest an, comparativ cu trimestrul 1 din 2017, arată câteva evoluții importante în preferințele românilor, dar mai ales indică o creștere semnificativă a achizițiilor, pentru unele dintre modele, în detrimentul celorlalte. Mașinile Dacia au evoluat diferit, și pentru unele explicația trebuie căutată în momentele de debut ale Programului Rabla.
Logan s-a apropiat de o creștere de 40%, ceea ce este un semnal bun pentru acest model, care începusă să pară că pierde teren. Nu la fel de mult a crescut Duster, în pofida lansării noii generații, unul dintre motive fiind, probabil, prețul ceva mai mare decât cel de anul trecut. Celelalte modele ale mărcii Dacia au urcat și au coborât în preferințe. Sandero a intrat în Top 10, grație versiunii Stepway, tot mai apreciată de români, hatchback-ul românesc devenind al cincilea cel mai cumpărat automobil din România, în acest an. În schimb, Dokker a pierdut clienți, probabil în rândul companiilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Nu în ultimul rând, Lodgy și-a revenit în primele luni din 2018, cu o creștere de peste 50 de procente.
Dintre mărcile de import, VW Golf este vedeta incontestabilă, cu 128% creștere, urcând direct pe locul patru, de pe 16, unde era anul trecut. Creșteri la fel de mari, de peste 100%, au mai avut VW Jetta, Ford Kuga, la fel de spectaculos, de pe 30 pe 12, Fiat Tipo, cu ofertele de preț care au atras atenția, apoi nonconformistul Toyota C-HR și Suzuki SX4.
În concluzie, au fost modele care au pierdut clienți, motivele fiind diferite, de la îmbătrânirea pe piață, până la prețurile mai mari în comparație cu competiția. Ford Focus este cel mai afectat, aproape 20% mai puține unități înmatriculate, la fel și Fiesta, de la același producător. De la cel mai mare importator, VW, avem Passat și Tiguan, iar de la Renault a pierdut clienți Clio.
Mai trebuie precizat și că modelul Astra cuprinde toate versiunile și generațiile aflate la vânzare la dealeri.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Record Volkswagen în România: comenzi online pentru SUV-ul Touareg de 5 milioane euro în 4 săptămâniPe ansamblu, dacă piața de autoturisme a crescut cu 28% față de primul trimestru de anul trecut, modelele din Top 30 au crescut cu 29,1%. Mașinile care s-au aflat anul trecut între primele 30 nu mai sunt aceleași, ponderea lor era mai mare atunci (aproape 69% din piață), în timp ce mașinile care sunt anul acesta în Top 30 însumează 18.733 de vehicule, aproximativ 65% din piață, aproape două treimi.
Și o schimbare importantă din punct de vedere al mașinilor scumpe: niciun autovehicul premium nu se mai află în Top 30, în acest trimestru, singurul care reușea anul trecut era Mercedes GLE, popularul SUV, care însă acum a pierdut din popularitate.
Să vorbim și despre segmentele SUV-urilor, care sunt foarte căutate de clienții români și care au urcat la aproape o treime din primele 30 de vehicule. Sunt exact 10 SUV-uri, din segmentele B și C, cu Duster pe primul loc, evident, iar Suzuki Vitara este cel mai vândut SUV de import. Acesta a depășit Kia Sportage, dar și alte vedete ale acestui segment, grație prețurilor foarte bune. Ford Kuga, despre care am amintit mai sus, este o surpriză, la fel cum este și Opel Mokka. Și Nissan Qashqai a cscut foarte mult, cu 78%, față de anul trecut, în detrimentul luiVW Tiguan, care nu a mai reușit performanețele din 2018. Acesta este, de altfel, și singurul SUV din top care a pierdut clienți. Să menționăm și alte două vedete ale segmentului B-SUV, Suzuki SX4 și Toyota C-HR, care au înregistrat amândou creșteri de pe ste 100%, modelul Toyota apropiindu-se chiar de 200% creștere.