Șeful Opel transmite că investițiile în uzinele din Germania vor fi doar în condiții de competitivitate. Sindicatele au blocat negocierile, cerând creșterea salariilor. O partidă de poker care poate opri producția

Șeful Opel transmite că investițiile în uzinele din Germania vor fi doar în condiții de competitivitate. Sindicatele au blocat negocierile, cerând creșterea salariilor. O partidă de poker care poate opri producția
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 24 apr 2018

Michael Lohscheller, CEO Opel, a făcut prima declarație în conflictul dintre angajații Opel și PSA, referitor la salarii și posibilele investiții la uzina din Eisenach. El spune că PSA vrea să investească în fabrică, dar numai dacă devine competitivă.

Negocierile dintre sindicate și PSA Group/Opel se află într-un moment de impas, din cauza refuzului angajaților de a accepta eliminarea creșterilor salariale care ar trebui introduse prin efectul acordului semnat de IG Metall și patronatul din industria metalurgică din Germania. PSA Group, care deține marca Opel, solicită o înțelegere prin care să se renunțe la această creștere, astfel încât uzina să rămână deschisă și să poată produce modele noi.

Urmărește-ne și pe Google News

Ecuația negocierilor este simplă. PSA vrea să crească eficiența uzinelor Opel din Germania, care au generat pierderi uriașe fostului proprietar, General Motors. Plecările voluntare și pensionările anticipate au fost singurele metode pe care PSA le-a avut la îndemână, dat fiind faptul că a promis, la momentul preluării, că achiziția nu va afecta forța de muncă din Germania. Dar, pe fondul acestor operațiuni de reducere a costurilor, a apărut conflictul de muncă la nivel de ramură, în care toată industria auto, în care sunt angajați sindicaliștii din IG Metall, ar trebui să crească salariile cu 4,3%.

Practic, tot efortul PSA de reducere a cheltuielilor ar fi anulat de această creștere. Imediat după refuzul angajaților de a accepta plafonarea slariilor, PSA a anunțat că va produce doar un singur model la Eisenach și va da afară un schimb întreg. A început un fel de partidă de poker care s-ar putea finaliza cu oprirea producției în această fabrică.

Cei de la IG Metall susțin că negociatorii PSA cer o blocare a creșterilor slariale pentru toată compania Opel, nu doar pentru Eisenach, adică 19.000 de angajați. Singura problemă ar fi că acum sindicatul nu mai poate amenința cu greva, pentru că acest lucru ar ajuta patronatul.

EXCLUSIV Dacia pregătește schimbarea motoarelor pe benzină: „Suntem într-o perioadă de tranziție”. Dealerii mărcii din alte țări nu mai primesc comenzi pentru 1.2 TCe CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia pregătește schimbarea motoarelor pe benzină: „Suntem într-o perioadă de tranziție”. Dealerii mărcii din alte țări nu mai primesc comenzi pentru 1.2 TCe

În acest context, Michael Lohscheller a declarat că Opel și compania-mamă, PSA, vor să investească în toate cele trei uzine germane ale Opel, două de vehicule și una de componente, dar condiționează orice investiție de transformarea acestor uzine în unități competitive la nivel de grup. El a mai spus că intenția companiei ar fi ca producția unui nou SUV să demareze în 2019, mai devreme față de data planificată inițial. În 2020, un al doilea SUV hibrid ar trebui introdus în producție aici.

„Acest plan este o îmbunătățire a acordului colectiv. Pentru a putea să îl implementăm, trebuie să creăm condiții competitive pentru această locație”, a spus Lohscheller. Șeful Opel a mai declarat că „IG Metal a refuzat să renunțe la creșterile de slarii și nu a făcut nicio propunere concretă referitoare la cum s-ar putea atinge țintele de productivitate la Eisnach”.

Michael Lohscheller a mai spus și că proiectele pe care Opel le propune pentru uzina din Kaieserslautern ar extidne durata actualului contract colectiv, iar despre Russelsheim a afirmat că există un plan de lansare a unui SUV de clasă medie, pe platforma EMP2 a PSA.

Șeful Opel a afirmat că este convins că un acord cu sindicatele va fi încheiat în curând, în interesul angajaților.

Lohscheller a vorbit și despre acordurile pentru ridicarea competitivități din Spania, Polonia, Austria și Ungaria, unde PSA și Opel mai au uzine. De asemenea, a spus că în Marea Britanie angajații au fost de acord să semneze o înțelegere, atât în uzina din Luton, cât și la cea din Ellesmere Port, unde vor fi reduse locurile de muncă.

viewscnt
Afla mai multe despre
opel
michael lohscheller
eisenach
suv