Peste 40.000 de vehicule diesel mai vechi de 8 ani au intrat în țară în primele două luni ale anului și acoperă aproape 3 sferturi din importurile de mașini uzate. Înmatriculările de automobile second-hand din import s-au stabilizat la un nivel de aproape 40.000 de unități pe lună, în primele două luni din 2018 fiind înregistrate 79.102 astfel de vehicule. Dincolo de aceste cifre, statisticile ne arată că mașinile diesel care vor fi interzise în Germania au început deja să se mute pe străzile din România.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Peste 73% din mașinile second-hand aduse de români din Germania sunt echipate cu motoare diesel, iar aproximativ 3 sferturi din acestea sunt mai vechi de 8 ani, fiind, în cele mai multe cazuri, dotate cu motoare cel mult EURO 4 sau mai poluante. Situația poate fi considerată alarmantă pentru autorități, dat fiind faptul că Germania a început deja procesul de eliminare a acestor mașini de pe șosele, prin decizia tribunalului din Leipzig. Aceasta permite orașelor să interzică circulația mașinilor diesel, startul fiind dat de orașe precum Stuttgart sau Hamburg.
Prima consecință va fi una comercială: prețul acestor mașini va scădea drastic, proprietarii fiind împinși să scape de ele. Implicit, românii care caută mașini rulate în Germania vor cumpăra și mai multe astfel de vehicule, în detrimentul celor alimentate pe benzină.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit cifrelor oficiale analizate de Profit.ro, în primele două luni ale anului au fost înmatriculate nu mai puțin de 58.435 autovehicule diesel, dintr-un total de 79.102 înmatriculări autoturisme uzate din import. Asta înseamnă că aproape 74% din aceste mașini au fost echipate cu motoare cu motorină.
Mai mult, dacă analizăm vechimea acestor mașini, constatăm că în fiecare din cele două luni din 2018 au fost introduse în circulație puțin peste 21.000 de autovehicule cu motoare diesel mai vechi de 8 ani. Dacă ne raportăm la momentele de introducere a normelor de emisii, această vechime corespunde cu normele EURO 4 sau mai vechi (fabricație până în august 2009).
Practic, ponderea mașinilor fabricate până în 2009, alimentate cu motorină, în totalul dieselurilor second hand a fost de peste 75% în ianuarie și mai mult de 71% în februarie. Mai exact, 42.967 de vehicule diesel foarte poluante au fost introduse în circulație. Dacă menținem ritmul, numai în acest an vor ajunge pe șoselele României peste 250.000 de mașini cu motoare diesel foarte poluante.
Analizele efectuate de Profit.ro asupra parcului auto din Germania (date oficiale KBA) relevă că în circulație sunt peste 30 milioane de mașini diesel, din care aproximativ 10 milioane sunt EURO 4, iar alte 6 milioane de vehicule sunt foarte poluante (mai vechi de EURO 4). Un calcul simplu arată că ar fi nevoie doar de 4 ani pentru ca România să absoarbă 1 milion de dieseluri foarte poluante din Germania.