Marc Suss, șeful Global Acces Program, care coordonează inclusiv dezvoltarea mărcii Dacia, a confirmat că vom avea încă un SUV, mai mare decât Duster, dezvoltat în următorii ani de echipa Renault.
Creșterea vânzărilor pe segmentele low-cost în Europa este principalul argument pe care mizează Renault în programele sale de extindere a gamei Dacia. Informațiile publicate de Profit.ro anterior, privind dezvoltarea unui nou SUV, botezat neoficial Grand Duster, sunt confirmate de Marc Suss, cel care coordonează nu doar marca Dacia, ci și versiunile sub brandul Renault ale acestor mașini, plus modelul Kwid din India și viitoarele derivate ale acestuia.
„Vom avea un SUV mai mare în familia Duster/Kaptur, iar în India vom lansa mai multe mașini în familia Kwid”, a declarat Suss pentru Automotive News în legătură cu noile modele pe care programul Global Acces le are în plan. Cele trei centre de interes ale programului sunt grupul Sandero/Logan, modele care ar trebui reînnoite peste mai puțin de doi ani, grupul Duster/Kaptur (versiunea din Rusia care are designul Captur, dar platforma și piesele Duster), și familia Kwid, ce se va dezvolta pe noua platformă de clasă A a Alianței Renault – Nssan – Mitsubishi. Șeful Global Acces a spus că nu vor mai fi lansate prea multe modele Dacia, pentru a putea păstra avantajul prețurilor.
Marc Suss a detaliat și modelul de business al mașinilor low cost de la Dacia. Spre deosebire de mașinile upmarket, al căror proiect pleacă de la cum vor designerii și inginerii să fie mașina, și apoi sunt cerute prețurile de la furnizori, la Dacia lucrurile stau invers. „Îi aducem pe toți într-o cameră și spunem: vrem să facem o componentă și avem 50 de euro ca să o producem. Ce ar trebui să facem ca să o primim?”
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Platformele de transport de tip Uber vor fi reglementate de Putere prin lege, Guvernul vrea să păstreze compania pe piațăCoordonatorul Dacia a mai explicat că în România și în Maroc lucrează cu furnizori mici, care au costuri fixe mai mici și pot reduce prețul pieselor, însă este nevoie de susținerea lor tehnologică.
Al doilea secret al prețurilor Dacia este vânzarea lor la scară globală, pentru a putea comanda mai multe piese furnizorilor, la un preț mai mic pe bucată.
Marc Suss mizează pe creșterea vânzărilor Dacia, având ca misiune creșterea volumului de la 1,2 milioane de unități anual, cât au fost înregistrate în 2016, la 2 milioane anual, peste 5 ani.
Potrivit informațiilor neoficiale obținute anterior de Profit.ro, Dacia urmează să-și extindă gama cu două modele noi, un Grand Duster (un SUV compact cu o lungime de peste 4,5 metri, care să înlocuiască actualul MPV Lodgy și să acopere cererea tot mai mare de SUV-uri din Europa), dar și un SUV similar cu Renault Captur, derivat din actualul Sandero Stepway, care să aibă un design propriu și mai multe posibilități de personalizare. Pe de altă parte, planurile privind o versiune a lui Kwid sub sigla Dacia ar putea să fie anulate, din cauza prețului prea mare la care mașina ar putea să ajungă.