Salonul Auto IAA, care începând din 2021 se desfășoară la Munchen, are deja o listă de mărci ce vor fi prezente într-un nou format, care încearcă să atragă tot mai mulți vizitori. Pe lângă mărcile germane, care au confirmat primele participarea, pe lista oficială a salonului se află și Renault, însă fără Dacia.
Mărcile germane ale grupului Volkswagen, inclusiv producătorul de mașini sport Porsche, brandurile premium BMW și Mercedes-Benz, marca franceză Renault, dar și vietnamezii de la Vinfast sunt cele mai cunoscute nume ale constructorilor auto care vor fi prezenți în luna septembrie la Munchen, în salonul expozițional și pe străzile din centrul orașului, după modelul inaugurat în urmă cu doi ani. Cel mai probabil, la Munchen vor putea fi văzute și cele mai importante noutăți ale mărcilor chinezești care încearcă să-și dezvolte prezența pe continent, dar acestea nu se află deocamdată pe lista expozanților.
Vor lipsi însă cea mai mare parte a mărcilor europene non-germane, în special francezii, grupul Stellantis, dar și Dacia. Decizia de a participa la acest salon a stat sub semnul întrebării în ultimele luni, iar CEO-ul mărcii Dacia, Denis Le Vot a ezitat de fiecare dată să confirme o absență a mărcii de la salonul german. Cea mai nouă veste nu este una favorabilă celor care așteptau noutățile Dacia, la Munchen.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Un autoturism Dacia Spring a ars complet, după ce a început să scoată zgomoteXiaoyan Hua Schwab, vicepreședinte pentru comunicare al mărcii Dacia, a declarat pentru Profit.ro că marca românească nu va fi prezentă la Munchen în septembrie. „Nu avem suficiente noutăți importante, nu vom fi la IAA!”.
În urmă cu doi ani, Dacia a prezentat în premieră modelul Jogger.
Singura noutate Dacia pentru următoarele luni este viitoarea generație Dacia Duster, iar salonul din Germania ar fi putut fi un moment important pentru premiera mondială acestui model. În același timp, aglomerația din jurul salonului ar fi putut bruia SUV-ul ce va fi fabricat la Mioveni, după cum ne-au explicat surse din interiorul companiei. Din acest motiv, șefii Dacia au ales să organizeze un eveniment independent pentru cea mai importantă lansare a mărcii din ultimii 7 – 8 ani.
Organizatorii salonului auto IAA, asociația industriei auto din Germania, au ales orașul Munchen pentru evenimentul bianual (se organizează alternativ cu salonul din Paris), după ce salonul din Frankfurt și-a pierdut masiv din atractivitate. Pentru a aduce din nou publicul la acest festival al automobilului din cea mai mare piață auto din Europa, dar și din țara cu cea mai mare producție de automobile, VDA (Verband der Automobilindustrie) a gândit un format care să cuprindă standuri de prezentare nu doar în pavilionul expozițional al orașului, Messe Munich, ci și în locuri aglomerate din oraș.
Între aceste spații urmează să fie amenajat un traseu denumit Blue Lane, pentru testarea mașinilor de către public. În 2021, acest model a fost un succes, iar în 2023 organizatorii promit și alte noutăți care fac evenimentul atractiv pentru familii și pasionații de automobile.
CITEȘTE ȘI Alertă pe piața auto: mai multe modele electrice, inclusiv Dacia Spring, au scăderiPe lângă producătorii de automobile, vor expune producători de componente, de tehnologii de mobilitate, vor fi și de această dată prezenți producători de biciclete și motociclete, dar și diferite vehicule electrice, precum trotinetele. Se va pune accent și pe serviciile digitale conectate cu automobilul din ce în ce mai mult.
Conform specificațiilor oficiale ale evenimentului, spațiile din cadrul salonului nu sunt deloc ieftine, ajungând la aproximativ 500 de euro pentru un metru pătrat, în cele mai aglomerate locuri (centru și pe străzi) și în pavilionul expozițional, ceea ce înseamnă că pentru un stand de 200 m2 un expozant trebuie să plătească, doar spațiul, circa 100.000 de euro.
La acești bani se adaugă costurile logistice deloc de neglijat, dar și costurile cu personalul, timp de 10 zile.